שפ"מ הודיעה לעובדיה על הפסקת עבודה בתחילת 2014

נקודת האור: המגעים בין החברה להנהלת רשות השידור נמשכים, וקיים סיכוי כי החוזה בין הצדדים יחודש

חברת הפרסום שפ"מ הודיעה לפני יומיים (ב') לעובדיה להתחיל להיערך להפסקת עבודה בסוף החודש. עם זאת, המגעים בין החברה, שהודיעה כי היא מפסיקה לעבוד עם רשות השידור לפני ארבעה חודשים, לבין הנהלת הרשות עודם נמשכים, וקיים סיכוי כי החוזה בין הצדדים יחודש. דבר המשבר פורסם בראשונה ביולי השנה ב"גלובס".

המשבר פרץ על רקע החלטת הנהלת הרשות כי שפ"מ, החברה שמוכרת פרסום ל"קול ישראל", תפסיק לשווק את רשת ד' דוברת הערבית. על-פי הערכות, מדובר באובדן הכנסות של עשרות מיליוני שקלים בשנה. בסוף השנה שעברה התקבלה החלטה אסטרטגית להשקיע במיתוג של רשת ד', שסבלה מהיעדר טיפול.

על-פי אברהם פרחי, יו"ר דירקטוריון שפ"מ שהודיעה על כך לעובדים, ההאזנה ברשת ד' צמחה ב-30%, וההכנסות ברשת ד' עלו ב-150%. למרות זאת החליטו ברשות השידור להוציא מידי שפ"מ את שיווק הרשת, מה שעשוי להביא לנזק כלכלי לחברה.

על-פי פרחי, "על אף המצב הקשה, שפ"מ עשתה ועושה מאמצים אדירים להגדיל את מכירות הפרסום, ובניגוד למגמת השוק, הצליחה שפ"מ להציג גידול - זעיר אמנם - בשבעת חודשי הפעילות הראשונים של שנת 2013. בנסיבות הקיימות, התנאים הכלכליים הקבועים בהסכם בין שפ"מ לבין רשות השידור מעמידים את רווחיותה העתידית של שפ"מ בסימן שאלה. בשפ"מ קיים חשש ממשי כי כל הידרדרות נוספת בשוק הפרסום תוליך אותה להפסדים משמעותיים".