הממשלה אישרה את מתווה הפרטת תעש; החברה תעבור לנגב

על פי מתווה ההפרטה תעש תופרט כמקשה אחת למעט הפעילות המסווגת שתישאר בידי המדינה ■ בין עיקרי ההסכם: תוקם חברה חדשה - תעש מערכות וכן חברה ממשלתית חדשה בשם "תומר"

פחות מעשרה ימים לאחר שמשרד הביטחון, משרד האוצר, משרד ראש הממשלה ורשות החברות הממשלתיות הגיעו לעמק השווה וחתמו על הסכם להפרטת תעש, הממשלה אישרה הערב (ה') את ההסכם. על פי מתווה ההפרטה תעש תופרט כמקשה אחת למעט הפעילות המסווגת שתישאר בידי המדינה.

במסגרת ההסכם התחייב מש' הביטחון לבצע רכישות עתידיות מתעש בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשנה. בנוסף יפונו חלק מבסיסי הקריה בת"א וצריפין לצורך בנייה למגורים. תהליך פינוי הבסיסים יחל בשנה הבאה.

עיקרי ההסכם להפרטת תעש כוללים סיעיפםן מהותיים:

■ תעש עוברת לנגב - פעילות הייצור של חברה תעבור למתחם תעש ברמת בקע עד לא יאוחר משנת 2022 במקביל לפינוי מרבית מתחם תעש ברמת השרון.

■ תוקם חברה חדשה - תעש מערכות - אליה תועבר ובה תרוכז פעילותה העסקית של החברה - והיא זו שתופרט ללא משקולות העבר.

■ הקמת חברה ממשלתית חדשה "תומר" שתרכז תחת אחריותה את פעילות מסווגת שלא תופרט.

■ חתימה על הסכם רכש ארוך טווח מול משרד. על פי ההסכם, ירכוש משרד הביטחון בתעש תחמושת בסך של 550 מיליון שקל לשנה, במשך 5 שנים, על מנת לשפר שימור קווי הייצור.

■ הפרדה בין מחויבויות הנובעות מפעילות עבר של התעשיה הצבאית לבין הפעילות העסקית. המדינה תטפל בסוגיות שאינן קשורות לפעילות העסקית של החברה (טיפול בזיהום קרקעות, תכנון הקרקעות שיפונו וכיו"ב).