חיסול פוליטי במרכז לבנון: חוסל שר לשעבר שהתנגד לחיזבאללה

מוחמד שאטח, מי שכיהן בעבר כשר האוצר במדינה, חוסל באמצעות פיצוץ מכונית תופת במרכז ביירות ■ שאטח היה ממקורבי ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי וממתנגדי חיזבאללה

התנקשות פוליטית בלבנון: פיצוץ עז התרחש הבוקר (ו') בלב ביירות והרעיד את הבירה כולה. מוחמד שאטח, מי שכיהן בעבר כשר האוצר במדינה, חוסל באמצעות פיצוץ מכונית תופת. שאטח היה ממקורבי ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי וממתנגדי חיזבאללה.

הפיצוץ התרחש באזור המלונות בעיר, במרחק של כמה מאות מטרים מבניין מטה הממשלה והפרלמנט הלבנוניים. יחד עם שאטח, שהיה בעבר גם יועצו של ראש הממשלה לשעבר סעד חרירי, נהרג גם שומר ראשו. עוד שלושה בני אדם לפחות נהרגו ואחרים נפצעו.

עשן רב היתמר במשך דקות ארוכות במקום שבו התפוצצה מכונית התופת, בלב מרכז העסקים של הבירה. נזק רב נגרם למבנים בסביבה. על פי הדיווחים מלבנון, במהלך עשרת הימים האחרונים הצטברו בידי מערכת הביטחון בלבנון התרעות לפיגוע.

החיסול התרחש לאחר שבחודש שעבר לקח ארגון "עבדוללה עזאם", המקושר לאל-קאעידה, אחריות על הפיצוץ בשגרירות האירנית בביירות שהביא למותם של 22 בני אדם.

מנהיגו הרוחני של ארגון הטרור, השייח' הלבנוני סיראג'אדין זורייקאת, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "גדודי עבדוללה עזאם, תאי חוסיין בן-עלי, מי ייתן שירצו את האל - עומדים מאחורי המתקפה בשגרירות האירנית בביירות". השייח' איים כי הארגון ימשיך לתקוף בלבנון עד שאיראן תסיג את כוחותיה מסוריה וישוחררו כל אסירי הארגון מבתי הכלא הלבנוני.