הארנק פתוח: יאהו רכשה 23 חברות בשנת 2013

הרכישה הבולטת של המנכ"לית מריסה מאייר - 1.1 מיליארד דולר תמורת רשת הבלוגים טאמבלר

טוויטר, פייסבוק וגוגל אולי משכו את רוב הכותרות בתחום האינטרנט בשנה החולפת, אך אם מישהו צריך להצביע על אשת השנה בתעשייה, אין כמעט ספק שמדובר במריסה מאייר. הגברת הראשונה של הרשת רשמה שנה מוצלחת כמנכ"לית יאהו, על אף שהחלה את דרכה ברגל שמאל. זאת, לאחר שלקחה חופשת לידה קצרה מדי - שבועיים בלבד - כדי להיות עם בנה הטרי ובשל האיסור על עובדי יאהו לעבוד מהבית.

כששמים בצד את הסיפורים הללו ומתמקדים בעיקר, מאייר הצליחה להחזיר את יאהו לכותרות ולקדמת הבמה - וזו הסיבה שהיא הובאה לחברה הוותיקה מלכתחילה. במהלך השנה האחרונה מניית יאהו טיפסה והכפילה את עצמה. בנוסף, מחיר המניה ערב תחילת השנה החדשה עומד על 40.49 דולר - שיא מאז ינואר 2006.

הבעת האמון של המשקיעים לא נבעה מהניסיון שצברה מאייר בגוגל, תפיסת הניהול שלה או עולם האינטרנט המשתנה, הדבר הבולט השנה היה מסע השופינג המטורף שמאייר יצאה אליו. לא פחות מ-23 חברות נרכשו על-ידי יאהו ומאייר בשנה החולפת, כשהיא עוקפת את גוגל (18 חברות), אפל (11) ופייסבוק (7).אין ספק שמאייר עשתה היטב את שיעורי הבית שלה, בכל הקשור לאסטרטגיית התרחבות. היא למדה היטב מהבוסים הקודמים שלה בגוגל, שרשמו שיאים כשרכשו 27 חברות ב-2010 ו-26 חברות ב-2011.

סכומי מרבית הרכישות לא פורסמו אך אין ספק שהרכישה המעניינת של השנה מבחינת יאהו הגיעה במאי השנה, שבועיים לפני יום הולדתה של מאייר. יאהו שילמה 1.1 מיליארד דולר כדי לשים יד על טאמבלר, רשת הבלוגים הפופולרית של דיוויד קארפ, בן ה-27. מאייר התחייבה לשמור על עצמאותו של אתר טאמבלר ועל הייחודיות שלו, כשהרעיון סביב הרכישה נועד לצייר את יאהו בצבעים הרבה יותר צעירים ומושכים, כיאה לסטארט-אפ לוהט כמו טאמבלר, וגם לספק מאסה של גולשים לתוך הרשת של יאהו.

עוד קודם לכן, בחודש מארס, יאהו שמה את ידיה על Summly ועלתה לכותרות לאור העובדה שמדובר בסטארט-אפ של צעיר אוסטרלי-בריטי בן 17, לו שילמה 30 מיליון דולר. עסקה זו עבור אפליקציה מעוצבת המצליחה לתמצת כתבות ומאמרים ממקורות שונים, העניקה לניק ד'אלוסיו את תואר "ממציא השנה" של "וול סטריט ג'ורנל" ואחד ממאה הצעירים המשפיעים בעולם של המגזין טיים.

עוד בעגלת הקניות של מאייר בשנה האחרונה אפשר למצוא גם את Qwiki, שפיתחה אפליקציה שמאפשרת יצירת סרטון וידיאו באופן אוטומטי ונרכשה ב-50 מיליון דולר; את Xobni, שפיתחה שירות שמאפשר סנכרון חכם של אנשי קשר, ב-40 מיליון דולר; ואת RockmeIt, שפיתחה דפדפן משולב יכולות חברתיות.

יאהו
 יאהו