הדסית-ביו קבלה מימון של 25 מיליון שקל מהמדען הראשי

התוכניות מיועדות למימון שלוש חברות פורטפוליו: סלקיור, אנלייבקס וכאהר מדיקל

הדסית-ביו , חברת החזקות בתחום מדעי החיים המבוססת על קניין רוחני של בית החולים הדסה, קיבלה אישור תוכניות מימון מטעם המדען הראשי. חברות הפורטפוליו שלה, סלקיור אנלייבקס וכאהר מדיקל, זכו לאישורים של מסגרות תקציביות בהיקף 25 מיליון שקל אשר יאיצו את הפיתוח הפרה-קליני והקליני לצורך מסחור הטכנולוגיה של חברות חדשניות אלה.

"אנו שמחים על תוכניות המימון המשמעותיות שמהוות הבעת אמון של המדען הראשי בפוטנציאל הכלכלי הרב של חברות הפורטפוליו", מסר אופיר שחף, מנכ"ל הדסית-ביו היוצא. "חברת סלקיור פיתחה טכנולוגיה בתחום תאי הגזע המיועדת לטפל במחלת AMD - גורם מוביל לעיוורון בעולם המערבי. כמו כן, החברה מפתחת תרופות מבוססות תאי גזע למחלות של מערכת העצבים המרכזית, כגון פרקינסון וטרשת נפוצה.

"חברה נוספת הזוכה למימון הינה אנלייבקס, המפתחת טיפול תאי פורץ דרך למחלת השתל נגד המאחסן אשר קיבלה מעמד של תרופת יתום מטעם ה-FDA ונערכת לגיוס הון משמעותי ולהתחלת ניסוי קליני Phase IIb.

"החברה השלישית הזוכה למימון הינה כאהר מדיקל המפתחת פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת יצירה של תרופות מבוססות-חלבון בעלות שני אתרים פעילים, ואשר בה שותפה חברת Sanofi - מחברות התרופות המובילות בעולם. המימון המשמעותי מטעם המדען הראשי, לצד ההכרה שלו בפוטנציאל המדעי, הקליני והמסחרי של חברות הפורטפוליו יסייע לנו להאיץ את הפיתוח הקליני וליצור תהודה בקרב גורמים ושותפים פוטנציאלים לצורך מסחור הטכנולוגיה של חברות הפוטרפוליו, זאת תוך יצירת ערך לבעלי המניות שלנו".

לסלקיור (מוחזקת ב-21% על ידי הדסית ביו) אושרו שני תקציבים: תקציב אחד בארץ בסכום של עד 8.25 מיליון שקל ובשיעור השתתפות של 60%, כולל תוספת של 10% בגין אזור פיתוח (ירושלים). תקציב נוסף בגין שירותים שיסופקו בחו"ל בסכום של עד כ-3.8 מיליון שקל ובשיעור השתתפות של 30%. התקציבים שאושרו נועדו להשלמת פיתוח המוצר של החברה Opregen ע"י ניסויי בטיחות ויעילות של המוצר (FDA IND-enabling studies) ופעילות לקראת רישומים רגולטוריים של רשויות ממשלתיות על מנת לאפשר את התחלת הניסוי הקליני במוצר המוביל של החברה למחלות עיניים. סלקיור מנסה לפתח טיפולים המבוססים על תאי גזע לטיפול במחלות ניוון מקולרי וכמו כן, מחלות ניוון עצביות אחרות כגון פרקינסון וטרשת נפוצה.

לאנלייבקס (מוחזקת ב-92% על ידי הדסית-ביו) אושר תקציב של עד 3.3 מיליון ש ובשיעור השתתפות של 60% על ידי לשכת המדען הראשי (כולל תוספת של 10% בגין אזור פיתוח - ירושלים). התקציב שאושר הוא בגין תוכנית לפיתוח המוצר אפוסל לטיפול במחלת השתל נגד המאחסן ולביצוע מחקרים במחלות נוספות. המוצר הראשון של החברה מיועד לטיפול במחלת "השתל נגד מאחסן" (Graft versus Host Disease‏), זוהי מחלה קטלנית וקשה ממנה סובלים עד 50% מהמטופלים אשר עוברים השתלת מח עצם מתורם זר. למחלת השתל נגד מאחסן אין כיום טיפול יעיל וגודל ההזדמנות העסקית בשוק זה מוערך ב-300 מיליון דולר בשנה.

לכאהר מדיקל (מוחזקת ב-49% על ידי הדסית-ביו) אושרו שני תקציבים. תקציב אחד בארץ בסכום של עד 3.08 מיליון שקל ובשיעור השתתפות של 60% על ידי לשכת המדען הראשי, כולל תוספת של 10% בגין אזור פיתוח. תקציב נוסף בחו"ל בסכום של עד 7.1 מיליון שקל ובשיעור השתתפות של 30%. התקציבים שאושרו נועדו להמשך פיתוח המוצרים של החברה KAHR 101 ו-KAHR 102 ע"י ביצוע ניסויי רעילות וייצור התרופה בתנאי GMP לשימוש בניסוי קליני ראשון בבני אדם. לחברה שיתוף פעולה אסטרטגי עם סאנופי - חברת התרופות השלישית בגודלה בעולם, המחזיקה ב-20% מהחברה ומספקת תמיכה משמעותית ביותר בתהליכי הפיתוח בחברה.