המלצה חמה על מניה לוהטת: טסה ב-400% ותמשיך לזנק

יותר ויותר אנליסטים ממליצים למשקיעים לרכוש את מניית חברת האנרגיה הזו לאחר שיפור מהותי בתזרים המזומנים, החלפת המנכ"ל וחתימה על הסכם שת"פ עם ענקית אנרגיה יפנית

מניית Vestas Wind Systems A/S (סימול: VWS) מסתמנת כאחת המניות המנצחות של השנה החולפת באירופה. יותר ויותר אנליסטים ממליצים למשקיעים לרכוש את המניה גם לאחר שהמניה זינקה ב-400% ב-12 החודשים האחרונים.

יותר מ-45% מהאנליסטים המסקרים את וסטאס, יצרנית טורבינות הרוח הגדולה ביותר באירופה, ממליצים לקנות את המניה שלה. זאת, לעומת ספטמבר 2012 אז רק 9.4% מהאנליסטים המליצו על קניית המניה, כך לפי נתונים של "בלומברג". יותר מ-10 אנליסטים המליצו ללקוחות לקנות את המניה, 5 אנליסטים העניקו לה המלצה של "החזק" ו-7 אנליסטים המליצו למכור את המניה. בחודש נובמבר בלבד, 8 אנליסטים המליצו לקנות את המניה.

בשנה החולפת ערך המניה זינק, לאחר שהחברה ביצעה התייעלות, קיצצה בהוצאות, החליפה מנכ"ל וחתמה על הסכם שת"פ עם חברת Mitsubishi Heavy Industries Ltd. בעקבות השינויים, ההזמנות גדלו ביותר משליש והגיעו לרמות שיא בדצמבר. עם זאת, לפני 2013, בעלי המניות של וסטאס סבלו מ-3 שנים של ירידות דו ספרתיות לאחר שקוצצו הסובסידיות הממשלתיות לחברות אנרגיה ירוקה.

"השיפור בתזרים המזומנים ובהזמנות, בייחוד מארה"ב, הם נקודות השיא של 2013", אמר ג'ייקוב פדרסן, אנליסט ב-Sydbank A/S, שהעניק המלצת קנייה לוסטאס. "הכל מוכן לכך ש-2014 תהיה שנה רווחית מאוד לחברה". "מבחינה פונדמנטלית המניה מתומחרת בחסר", הוסיף פדרסן. "הם רק צריכים לצמוח עם השוק והם לא חייבים לקחת נתח שוק גדול".

וסטאס היא חברה בינלאומית המייצרת ומוכרת טורבינות רוח ומערכות של אנרגיה ירוקה. מניית החברה נסחרת בין היתר בקופנהאגן לפי שווי שוק של 32.55 קרונות. מאז תחילת השנה, טיפסה המניה בכ-408% לרמה של 161 קרונות.