ולחדשות בהרחבה

על הקשר בין "היפה והחנון" למהדורת החדשות בערוץ 2

צופים שהפעילו את הטלוויזיה שלהם אתמול (ב') בערך ב-21:10 וצפו בערוץ 2, ודאי החסירו פעימה: על המסך קריינה קרן מרציאנו איזה אייטם משולי החדשות, בעוד מחוגי השעון מתקרבים כבר ל-21:15.

מה קרה אמש שהצדיק מהדורה כה ארוכה? הסכם שלום היסטורי? פיגוע, חלילה? לא ולא, ובכל זאת מי שחיכה לשמוע את תחזית מזג-האוויר כדי לראות "הכלו המים", נאלץ להמתין עד לסביבות 21:15.

הסיבה להארכת מהדורת החדשות באופן מלאכותי אינה קשורה לאירוע חדשותי, אלא לאירוע תקשורתי: בשבוע שעבר ניצל ערוץ 10 את "הבטן הרכה" של יום שני של זכיינית ערוץ 2 קשת כדי להכניס לשם מהלומה בחוזק של 20% רייטינג.

מאחר שעד למחר (ד'), מועד חילופי ימי השידור בין הזכייניות, קשת לא מעוניינת להעלות תוכניות טובות לאוויר (כדי לא להרגיל את הציבור לצפייה בימים שעוברים מעתה לרשת), הרי ששוב נחשף שני בערב לזליגה לכיוון שעשועון הריאליטי הפופולרי של המתחרה החלש.

בדרך-כלל, "מסתפקים" בערוץ 2 בהארכה מלאכותית של החדשות ב-5 דקות, משהו שעובר בקלות מתחת למכ"מ של הרגולטור, אבל מאחר שגם בערוץ 10 לא יושבים פראיירים, הם האריכו את מהדורת החדשות שלהם ב-5 דקות, מה שאילץ את ערוץ 2 להוסיף קרוב לרבע שעה למהדורת החדשות שלהם.

לא מזמן נודע כי מועצת הרשות השנייה הזהירה את הזכייניות השונות (כולל ערוץ 10) מפני קידום של תוכניות שונות בתוך מהדורות החדשות. אז קידום לא, אבל "זמן פציעות" כן? איפה בדיוק עובר הגבול בין חברת החדשות של הערוץ למחלקת השיווק של הזכיין?

נכון שקשה לפקח על אורכה של מהדורת חדשות שאורכה מושפע לעיתים מאירועים חדשותיים אמיתיים, ובכל זאת, אם יירדם הרגולטור בשמירה, עוד נזכה לראות מהדורות חדשות מתארכות עד חצות בשירות הזכיינים השונים.