המיליונר הסיני גואנגביאו צ'ן מעוניין לרכוש את "ניו-יורק טיימס"

יו"ר ה"טיימס", ארתור סולצברגר, אמר לאחרונה כי העיתון אינו עומד למכירה ■ צ'ן: "אין דבר שאי-אפשר לקנות אותו במחיר הנכון"

מיליונר סיני ידוע במוזרותו, שעשה את הונו בתעשיית המחזור, אמר אתמול (ג') כי בכוונתו לפתוח במשא-ומתן לרכישת חברת "ניו-יורק טיימס" - כך דווח בסוכנות רויטרס.

צ'ן גואנגביאו, פילנתרופ ידוע, נהנה ממעמד של סלבריטי בסין. במהלך גל זיהום האוויר הקשה במיוחד שפקד את המדינה בינואר אשתקד, חילק צ'ן הבלתי נלאה, שמקדם את עצמו ללא הרף, פחיות חינמיות של "אוויר צח".

צ'ן טוען כי הוא רציני לחלוטין בניסיונו לרכוש את ה"טיימס", והוסיף כי הוא שוקל לעשות זאת זה שנתיים. לדבריו, הוא ידון בנושא ב-5 בינואר בפגישה עם "בעל מניות מוביל" בניו-יורק.

"אין דבר שאי-אפשר לקנות אותו במחיר הנכון", אמר צ'ן.

ואולם, מועטים מאוד הסיכויים שה"טיימס", שנמצא יותר מ-100 שנה בשליטתה של משפחת אוקס-סולצברגר, יימכר לצ'ן. אחת מדוברות ה"טיימס" מסרה כי החברה אינה מגיבה לשמועות. יו"ר החברה, ארתור סולצברגר, אמר לאחרונה כי ה"טיימס" אינו למכירה.

צ'ן מעריך כי ה"טיימס" שווה 1 מיליארד דולר, אך מציין כי הוא מוכן לנהל משא-ומתן על המחיר. שווי השוק הנוכחי של ה"טיימס" עומד על 2.4 מיליארד דולר.

"אם נפעל בכנות ובתום-לב, אני מאמין שיו"ר ה'טיימס' ישנה את דרך חשיבתו", אמר צ'ן. הוא הוסיף כי אם לא יעלה בידו לרכוש את ה"ניו-יורק טיימס", הוא יהיה מוכן להסתפק בגרעין השליטה בעיתון, וכי אם לא יצליח להשיג את גרעין השליטה, יסתפק ברכישת אחזקה בלבד.

בדירוג עשירי סין של הורון נאמד הונו של צ'ן ב-740 מיליון דולר ב-2012. צ'ן אמר כי לא יהסס למכור את מרבית נכסיו אם כך יתאפשר לו לרכוש את ה"טיימס".