נעילה חיובית בבורסה בת"א: מניית אפריקה טיפסה 4.9%

השופט איתן אורנשטיין הכריע: אי.די.בי עוברת לשליטת מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין ■ טבע השיקה תרופה גנרית חדשה ■ ארז צדוק: "רוצים להיכנס לשוק? כדאי שתעשו זאת בהדרגה"

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') במגמה חיובית, על רקע הדשדוש בוול סטריט בסוף השבוע. ביום ו' יפורסמו בארה"ב נתוני התעסוקה לחודש דצמבר. השבוע חוזרים המשקיעים מחו"ל סופית מחופשת השנה החדשה ומחזורי המסחר צפויים לעלות בעולם ובישראל. בינתיים, היום מחזורי המסחר נותרו יחסית נמוכים ברמה של כ-620 מיליון שקל.

"בתקופה הקרובה השוק הישראלי יעקוב אחר 'הדוד סם' מעבר לים", סבור ארז צדוק מקרנות אביב. "בארה"ב מחכים לתיקון וכל דבר שלילי יכול להצית אותו, בין אם זה עונת הדוחות שבפתח, נתוני התעסוקה או הודעות של הפד בדבר האצת ההפחתה בתוכנית הרכישות בעקבות המשך השיפור בכלכלה. תיקונים כידוע, לא כדאי לנסות לתזמן, ולכן מי שפספס את העליות ורוצה להיכנס לשוק, כדאי שיחלק את כספו למספר מנות וישקיע אותו לאורך תקופה, ולא בבת אחת תוך ניסיון לתזמן את השוק. מי שבילה בשוק ב-2013, יכול לממש קצת רווחים".

בוול סטריט, מדד S&P 500 סגר את שבוע המסחר בירידה של 0.5% כאשר נתוני מקרו טובים מהצפוי הגבירו את החששות שמא הפדרל ריזרב ימשיך במלוא המרץ עם הפחתת רכישות האג"ח. "הנתונים טובים והחשש הוא שהפד יאיץ את קצב הפחתת הרכישות. התהליך הזה ייצור תנודתיות בשווקים", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות ב-ING.

בישראל ימשיכו המשקיעים לעקוב אחר הנעשה בחו"ל ויבחנו את ההתערבות של בנק ישראל בשוק המט"ח על רקע הקריאות להצבת שער ריצפה לדולר-שקל על מנת לתמוך ביצוא. רכיב היצוא הוא החשוב והגדול ביותר בתמ"ג ואחראי לכ-50% מהתוצר בישראל. בימים חמישי ושישי חזר בנק ישראל להתערב בשוק המט"ח בהיקפים גדולים יחסית וההתערבות ביום שישי נחשבת חריגה לדפוס הפעולה של הבנק.

דנקנר מאבד את אי.די.בי

בתוך כך, בנק ישראל פרסם היום נתונים המעידים על התגברות היקפי רכישות המניות בבורסה ע"י זרים. תושבי חוץ רכשו בנובמבר מניות ב-102 מיליון דולר בת"א, לעומת 55 מ' ד' באוקטובר ו-64 מ' ד' בספטמבר.

דירקטוריון פז נפט אישר היום חלוקת דיבידנד בסך 250 מיליון שקל. הדיבידנד הוא בהיקף של 24.6 אגורות למניה, כך שמדובר בתשואת דיבידנד שנתית של כ-4.4%. המועד הקובע לצורך החלוקה הוא 15 בינואר והתשלום יבוצע ביום 26 בינואר.

לפני נעילת המסחר שותפות "לוויתן" הודיעו כי הן צפויות לפרסם הודעה מהותית. נציין את רציו , אבנר ודלק קידוחים . המניות ויחידות ההשתתפות נכנסו להפסקת מסחר.

אי.די.בי בהפסקת מסחר. שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א איתן אורנשטיין קבע היום כי יש להעביר את השליטה בקבוצה לידי אלשטיין ובן משה, אולם הוא העניק לדנקנר ארכה של כשבועיים להגיש ערעור לביהמ"ש העליון.

עדיין בקבוצת אי.די.בי, היועמ"ש יהודה וינשטיין מתנגד להסכם פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית נגד המיזוג המתגבש בין כור ודסק"ש, התנגדות שעלולה לטרפד לגמרי את המיזוג. (לסיפור המלא)

אפריקה ישראל המשיכה לבלוט על רקע ההתעוררות במחודשת במניה בימים האחרונים, וזאת לאחר שדיווחה על מכירת נכס ברוסיה והתקרבות להשלמת מכירת נכס נוסף בפלורידה.

מניית טבע נסחרה על רקע ההמתנה להכרזה על המנכ"ל החדש, כאשר ההערכה הרווחת היא כי ארז ויגודמן ימונה למנכ"ל עוד החודש. החברה הודיעה ביום שישי על השקת גרסה גנרית לתרופה עם מכירות של חצי מיליארד דולר בארה"ב.