כיצד פעלו המשקיעים המתוחכמים של 2013 וכמה הרוויחו?

סוחר שהרוויח יותר מ-100 מיליון דולר מהימור של 10 מיליון דולר על נפילת מחיר הזהב, מנהל קרן גידור שרשם תשואה של 42% מעליית מחירי המניות, וחברה שהרוויחה 48% בעיקר מעליית בורסת טוקיו

סוחר שהרוויח יותר מ-100 מיליון דולר מהימור של 10 מיליון דולר על נפילת מחיר הזהב, מנהל קרן גידור שרשם תשואה של 42% מעליית מחירי המניות וחברה שהרוויחה 48% בעיקר מעליית בורסת טוקיו הם חלק מהפעולות שביצעו משקיעים מתוחכמים (בעיקר קרנות גידור) ב-2013. על כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

כרגיל, חלק ניכר מהמהלכים דרשו אומץ והליכה נגד הזרם בעוד מהלכים אחרים היו עם הזרם אולם במינוף גבוה.

Chris Tuohy, סוחר בכיר במשרד הלונדוני של קבוצת ההשקעות Tudor, קרן גידור בהיקף של כ-14 מיליארד דולר, ביצע הימור נגד הזהב בתחילת 2013, כשמרבית האנליסטים העריכו עדיין שמחיר הזהב ימשיך לעלות.

טוהי רכש אופציות פוט על הזהב וסגר את הפוזיציה במהלך הקיץ כך שהוא לא הרוויח מהמשך נפילת הזהב בחודשים האחרונים. ובכל זאת, פוזיציה ראשונית של כ-10 מיליון דולר הביאה לחברה רווח של יותר מ-100 מיליון דולר. סוחרים מקרנות גידור מעריכים שהבונוס שטוהי יקבל בגין ההימור המוצלח יעמוד על כ-10 מיליון דולר.

העלייה החדה של שוקי המניות הפתיעה את מרבית מנהלי הקרנות, שהעריכו במהלך החצי הראשון של 2013 שהעליה תסתכם בכ-8% בעוד מדד ה-S&P 500 סגר את השנה בזינוק של קרוב ל-30%.

ואולם, היו כאלה ש"רכבו" היטב על העליות. דיוויד טפר המנהל את קרן Appaloosa Management בהיקף של כ-21 מיליארד דולר, העריך בתחילת ספטמבר שהראלי יימשך ורכש אופציות "קול" על מדדי מניות, שהיו באותו זמן זולות יחסית לאופציות "פוט" דומות. טפר הרוויח כמה מיליארדי דולרים על ההימור הזה.

טפר, אגב, מעריך גם היום שהראלי בשוקי המניות לא הסתיים, בעיקר על רקע גובה הריבית שצפוי להישאר נמוך עוד הרבה זמן.

קרן הגידור של John Paulson ביצעה במהלך האביב כמה השקעות במניות של חברות פיננסים וחברות נדל"ן ובסך הכל פוזיציות הלונג שלה בשוק המניות היו כמעט כפולות מפוזיציות השורט כך שגם היא נהנתה מהראלי. הקרן של פולסון זינקה בכ-55% עד סוף נובמבר 2013.

קרן Jericho Capital Partners, קרן גידור המתמחה בהשקעות בתחום התקשורת, מדיה וטכנולוגיה, הגדילה בחודשי האביב את החשיפה שלה לשוקי המניות לרמה מקסימלית ונהנתה מהראלי עם תשואה של 33% עד סוף נובמבר.

גם בורסת טוקיו סיפקה רווחים נאים ללא מעט סוחרים שהימרו על זינוק ביפן ב-2013. בסוף 2012, ג'פרי אלטמן המנהל את קרן הגידור Owl Creek Asset Management הימר על בורסת טוקיו והקרן עלתה בכ-48% בשנה שעברה, אחרי עמלות.