ביה"ד לעבודה לעובדי הרכבת: חיזרו מיד לעבודה סדירה

אתמול הכריז ועד עובדי הרכבת על עיצומים, במסגרתם הושבתה הפעילות בחלק ממוסכי הרכבת, ולא נבדקו כרטיסי נסיעה ■ ביה"ד להנהלה ולוועד: קיימו מו"מ

בית הדין לעבודה בתל-אביב, בראשות השופטת איצקוביץ, קיבל את בקשתה של הנהלת רכבת ישראל, והורה לוועד העובדים ולהסתדרות להחזיר בצורה מיידית את העובדים לעבודה מלאה וסדירה.

כמו כן ציינה השופטת כי למרות טענות העובדים שהעיצומים קשורים לסכסוך עבודה שהוכרז לפני כ-3 חודשים על מספר נושאים, הרי שהיא מוצאת שהם קשורים לתחילת עבודתה של חברת אלסטום ותהליך מיקור החוץ, ולפיכך הורתה לעובדים לשוב מיד לעבודה.

השופטת הורתה לצדדים לקיים משא-ומתן באשר לנושאים השנויים במחלוקת. הצדדים יודיעו על תוצאות המשא-ומתן לבית הדין עד 16 בינואר, ולאחר מכן, במידת הצורך, ייקבע דיון.

לדברי השופטת, בתקופת הביניים של המשא-ומתן על הנהלת הרכבת למצוא פתרון למקום הישיבה של עובדי הזכיין (אלסטום) שאינו כולל כניסה למשרדי עובדי הרכבת.

הנושאים שעליהם יתנהל משא-ומתן: שיבוץ עבודה לעובדים שטרם נמצא להם מקום עבודה בעקבות כניסת הזכיין, פתרון למציאת עבודה לעובדים מוגבלים ופתרון באשר להפרדה בין עובדי הרכבת לבין עובדי הזכיין.

אתמול (ג') הכריז ועד עובדי הרכבת על עיצומים, במסגרתם הושבתה הפעילות בחלק ממוסכי הרכבת, ולא נבדקו כרטיסי נסיעה של נוסעים. "עובדי הרכבת קיימו את ההסכם, אולם ההנהלה ביקשה לדחות את מועד הכניסה של הקבלן מחודש ספטמבר 2013 להיום, בין היתר כדי להיערך ליישומו, לרבות בנושא הסדרת זכויות העובדים; אולם ההנהלה אינה עומדת בהתחייבות למרות כניסת הקבלן", מסר ועד העובדים.

עוד נמסר כי "יצוין שעובדי הרכבת איפשרו כניסת הקבלן למרות הפרות ההנהלה, והם אינם משבשים את עבודת הקבלן. בנוסף, למרות התראות חוזרות ונשנות מצד עובדי הרכבת ולמרות בקשתם לקיים עם ההנהלה הידברות אמיתית, ממשיכה ההנהלה להפר גם הסכמים אחרים ונוקטת פעולות חד-צדדיות כגון שינויים מבניים ומכרזים".

הנהלת הרכבת מסרה אתמול: "ועד עובדי רכבת ישראל פתח היום בשביתה פראית, מיידית וללא התראה. השביתה הינה על רקע תחילת עבודתה של חברת אלסטום למתחמי הרכבת בחיפה ובלוד, לצורך תחזוקת הקרונועים (IC3), על אף שזו הוסכמה במסגרת ההסכם הקיבוצי החדש".