עובדי הרכבת פתחו בעיצומים: "ההנהלה מפרה הסכמים"

ועד העובדים מדגיש: צעדי המחאה לא יפגעו בנוסעים ■ במסגרת העיצומים לא יבצעו הפקחים ביקורת כרטיסים, עובדי המוסכים יעבדו במתכונת מצומצמת, ולא יתקיימו הדרכות בבית-הספר לרכבת

עובדי רכבת ישראל פתחו היום (ג') בעיצומים, בעקבות מה שהם מכנים "הפרת הסכמים שיטתית שנוקטת ההנהלה". בוועד עובדי הרכבת מדגישים כי הנוסעים לא ייפגעו וכי תנועת הרכבות תתקיים כסדרה.

לפני כשנה נחתם הסכם להסדרת מערך התחזוקה ברכבת בין ההנהלה לוועד העובדים וההסתדרות. במסגרת ההסכם נקבע כי חלק מעבודת התחזוקה יועבר לחברה קבלנית חיצונית, תוך הפרדה מלאה בין עובדי הרכבת לעובדי הקבלן, ותוך הסדרת זכויות העובדים שייפגעו כתוצאה מההסדר.

"עובדי הרכבת קיימו את ההסכם, אולם ההנהלה ביקשה לדחות את מועד הכניסה של הקבלן מחודש ספטמבר 2013 להיום, בין היתר כדי להיערך ליישומו, לרבות בנושא הסדרת זכויות העובדים; אולם ההנהלה אינה עומדת בהתחייבות למרות כניסת הקבלן", מסר ועד העובדים.

עוד נמסר כי "יצוין שעובדי הרכבת איפשרו כניסת הקבלן למרות הפרות ההנהלה והם אינם משבשים את עבודת הקבלן. בנוסף, למרות התראות חוזרות ונשנות מצד עובדי הרכבת ולמרות בקשתם לקיים עם ההנהלה הדברות אמיתית, ממשיכה ההנהלה להפר גם הסכמים אחרים ונוקטת בפעולות חד צדדיות כגון: שינויים מבניים ומכרזים".

מהנהלת הרכבת נמסר: "ועד עובדי רכבת ישראל פתח היום בשביתה פראית, מיידית וללא התראה. השביתה הינה על רקע תחילת עבודתה של חברת 'אלסטום' למתחמי הרכבת בחיפה ובלוד, לצורך תחזוקת הקרונועים (IC3), על אף שזו הוסכמה במסגרת ההסכם הקיבוצי החדש.

"תהליך הוצאת הקרונועים למיקור חוץ, הוסכם ונחתם עם ההסתדרות וועד עובדי הרכבת לפני כשנה, כחלק מהסכם קיבוצי חדש. בתמורה לכך ניתנה התחייבות מצד ההסתדרות ו-ועד העובדים לשקט תעשייתי של 3 שנים וביטול כל סכסוכי העבודה הפתוחים. כמו כן הוסכם כי העובדים יזכו להשלמת תוספת של 25% בשכרם ויקבלו מענק חד-פעמי על סך 40 אלף שקל (עלות שנתית של 100 מיליון שקל).

"מיקור החוץ שהחל להתבצע היום על-ידי חברת 'אלסטום' במוסכי החברה בלוד ובחיפה, נועד על מנת לעמוד בגידול המשמעותי במספר הקרונות והקטרים בשנים הקרובות. חברת 'אלסטום' הבינלאומית זכתה במכרז, בהיקף כספי של כמיליארד וחצי שקל, לתחזוקת צי הקרונועים של רכבת ישראל למשך 15 שנה. זו הפעם הראשונה בה מבוצעת תחזוקת צי נייד ברכבת ישראל, על-ידי גורם בינלאומי".