NuPathe: טבע רוצה לרכוש אותנו; המניה מזנקת ב-37%

NuPathe היא חברת ביוטכנולוגיה המפתחת תרופות לתחומי הנוירולוגיה, בהן טיפול במיגרנות, פרקינסון וסכיזופרניה

האם טבע חוזרת לבצע רכישות? כמה שעות אחרי שרויטרס דיווח על כך שטבע מתעניינת ברכישת חברה קוריאנית, חברה אמריקאית דיווחה שטבע הציעה לרכוש אותה. החברה מארה"ב, NuPathe (סימול: PATH), נסחרת בנאסד"ק בשווי 100 מיליון דולר ומנייתה מזנקת במסחר במוקדם ב-37%.

NuPathe היא חברת ביוטכנולוגיה המפתחת תרופות לתחומי הנוירולוגיה, בהן טיפול במיגרנות, פרקינסון וסכיזופרניה. באתר החברה נכתב שהיא מחפשת שותפים למסחור המוצר שלה לטיפול במיגרנה.

החברה דיווחה היום ל-SEC, רשות ניירות הערך בארה"ב, כי בכירה בטבע שלחה מייל למנכ"ל החברה ובו הצעה לרכוש את NuPath, וטיוטת הסכם למיזוג בין החברות. "טבע והחברה היו בעבר במגעים בנוגע לשותפות", נכתב בדיווח ל-SEC. טבע מציעה לשלם 3.65 דולר למניית NuPathe, כלומר כ-115 מיליון דולר, פרמיה של כ-15%; בנוסף היא מציעה התחייבות לשלם עד 3.15 דולר נוספים למניה (עוד כ-99 מיליון דולר) בכפוף לעמידה באבני דרך הקשורות לתרופה המיועדת לטיפול במיגרנה.

"טבע ציינה במכתבה שהיא מוכנה להלוות ל-NuPathe את הסכום למימון פעילותה עד השלמת העסקה וכי לא נדרשת בדיקת נאותות", כותבת NuPathe.

החברה האמריקאית קיבלה הצעת רכש מחברת ENDO, במחיר נמוך יותר למניה, אך NuPathe מציינת כי דירקטוריון החברה לא החליט בשלב זה אם הצעת טבע עדיפה.