אחרי הטאבו ומשרד השיכון: עובדי רמ"י פתחו בעיצומים

ועד העובדים: "משרד האוצר חזר בו מסיכומים שהושגו עם הוועד ביחס לשיווק דירות להשכרה"

האם עובדי הרשויות הממשלתיות המעניקות שירותים חשובים לענף הנדל"ן בדרך להשבתה? שבוע אחרי שעובדי הטאבו פתחו בשביתה, ויום אחרי שעובדי משרד השיכון פתחו בעיצומים, גם ועד עובדי רשות מקרקעי ישראל הודיע על עיצומים ברשות.

ועד עובדי הרשות כינס ישיבה הבוקר (ד') ישיבת חירום בעקבות משבר בהסכמות שהושגו מול משרד האוצר. "משרד האוצר חזר בו מסיכומים שהושגו עם הוועד ביחס לשיווק דירות להשכרה", נמסר מוועד העובדים. בישיבה הוחלט לשוב לעיצומים ובמסגרתם לא יעבירו העובדים מידע לנציגי האוצר באשר לדיור להשכרה וכן פניות ממוקדי שירות לא יקבלו קדימות.

בחוזר לעובדים שהוציא הוועד צוין כי "בישיבת משא ומתן שנערכה בהסתדרות עם ראש אגף התקציבים, אמיר לוי ומנהל הרשות, נסוג האוצר מההסכמות והודיע כי אינו מוכן להידבר על חברת דיור להשכרה." באשר להנהלת הרשות מציינים בוועד העובדים כי בכוונת ההנהלה להרחיב את מיקור החוץ באופן שנוגד הסכמות קודמות. בוועד הביעו חשש כי ההנהלה מאפשרת את מהלכי האוצר בעקבות לחצים פוליטיים המופעלים עליה.

המכרזים לדיור להשכרה לשנתיים הקרובות מבוססים על מתחמים שעובדי הרשות הפיקו ואחראיים עליהם. בהקשר זה מציינים בוועד כי "במשרד האוצר פועלים למען הכותרת הבאה בעיתון כאילו שר האוצר הוא שמייצר דירות. זו זריית חול בעיניי הציבור ובזבוז כספי ציבור. במקום להקצות משאבים לגוף קיים כמו רשות מקרקעי ישראל שעברה רפורמה מקיפה, מוקם גוף חדש מקביל בחלק נכבד מהמטלות ובעיקר מיותר."

עו"ד גיל אייזנשטיין קנה, יו"ר וועד עובדי הרשות: "עובדי הרשות עושים כיום את עבודת ההכנה והשיווק ומעוניינים להמשיך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, כפי שנעשה עד היום. אין שום סיבה להקמת חברה נוספת שלא תקדם דבר בנושא הדיור. מצוקת הדיור עומדת בראש סדר העדיפויות שלנו, ולא הכותרות בעיתונים".

כזכור, גם ועד עובדי משרד הבינוי והשיכון הכריז על עיצומים. הסיבה למהלך היא התנגדות עובדי המשרד להקמת החברה הממשלתית החדשה 'דירה להשכיר' שעתידה לקדם את פרויקט הדיור הלאומי לבנייה לשכירות אותו יזם שר האוצר יאיר לפיד. "הקמת החברה מהווה למעשה הפרטה של משרד הבינוי והשיכון", כך לדברי יו"ר ועד העובדים הארצי של משרד הבינוי והשיכון. "מעבר לפגיעה הקשה בעובדי המשרד קיים חשש כבד כי הקמת החברה והפעלתה יפגעו פגיעה קשה בשוק הדיור מידי שנה. החברה חסרת כל ניסיון בקידום תהליכי תכנון שיווק ופיתוח של שכונות מגורים וכל זאת בשעה שהיא מוציאה משוק הבנייה את השחקנים המרכזיים המקצועיים והמנוסים הפועלים בו כיום. עצירת השיווקים של המשרד מהווה צעד ראשון של עובדי המשרד".

במקביל, השביתה בטאבו, לשכות רישום המקרקעין ברחבי הארץ, עדיין נמשכת. מדובר בעיצומים המתקיימים כבר למעלה משבוע ימים במסגרתם לא מתאפשרת קבלת קהל ושירות.

בתגובה לטענות ועדי העובדים של רמ"י ומשרד השיכון טוענים באוצר כי: "נושא הקמת החברה הממשלתית לא היה מעולם על שולחן הדיונים בין הצדדים מאחר ואין פגיעה בעובדי הרשות בעקבות הקמת החברה. אנו מצויים בשעת משבר בתחום הדיור ויש לצפות מהעובדים ברשות שלא לפעול משיקולים זרים".