הטיפ היומי: המלצה על מניית תוכנה עם אפסייד של 20%

מחלקת המחקר של ברקליס ממליצה על מניית PTC המלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 42 דולר למניה

חברת התוכנה PTC נסחרת בנאסד"ק (סימול: PTC), ושווי השוק שלה הוא 4.2 מיליארד דולר. החברה עוסקת בפיתוח ושיווק של תוכנות המיועדות לניהול ושירותים סביב חיי מוצרים תעשייתיים.

בסוף חודש דצמבר, לצד פרסום מוקדם חיובי של התוצאות הצפויות ברבעון הפיסקאלי הראשון, הודיעה חברת PTC על רכישת ThingsWorx. עם הרכישה תוכל PTC לספק פתרון מסחרי מיידי בתחום ה-IoT ("האינטרנט של הדברים" - חיבור מוצרים וכלים תעשייתיים למאגרי מידע).

הרכישה תוסיף הכנסות

הרכישה של ThingsWorx צפויה להוסיף לחברה הכנסות של כ-10 מיליון דולר ב-12 החודשים הבאים, ולא אמורה להשפיע על הרווח הנקי למניה בשנת 2014.

אנחנו סבורים שהשילוב בין שיפור התפיסה המבנית של PTC לשיפור פעילות הייצור שלה מתחיל לספק יתרונות.

בעוד שמשקיעים רבים תופסים את נושא ה-IoT כהייפ בלבד, אנחנו מאמינים שבשנת 2014 כבר ייראו בשטח דוגמאות שימושיות, שיגבירו את הזדמנויות המוניטיזציה בתחום. אנחנו מאמינים ש-PTC היא דרך מעניינת להיחשף לתחום ה-IoT, שחשיבותו צפויה לגדול במהלך שנת 2014.

כאמור, במקביל לרכישה, PTC גם פרסמה את התוצאות הצפויות לרבעון הראשון. החברה צופה שההכנסות יגיעו לרף העליון של טווח התחזיות שפרסמה בעבר - 310-320 מיליון דולר. הודעה זו מראה לנו שהמומנטום שנבנה בחברה ברבעון הרביעי נמשך גם ברבעון הראשון, ובחלקו נובע הדבר מהאצה בפעילות הייצור.

אנו מחזיקים בגישה חיובית כלפי מניית PTC, מכיוון שאנחנו מעריכים שהיא תיהנה ממגמת העלייה הכללית בפעילות הייצור, לאור החשיפה שלה לשוקי המוצרים התעשייתיים והאלקטרוניקה. נוסף על כך, הנהלת החברה מחויבת להתרחבות שולי הרווח, בלי קשר לגידול בהכנסות. גם העובדה שהחברה היא שחקן בשוק ה-IoT מוסיפה, כאמור, לגישה החיובית שלנו.

המלצתנו למניית PTC היא "תשואת יתר", ואנו מעלים את מחיר היעד למניה מ-35 דולר ל-42 דולר, פרמיה של 19.8% על מחיר השוק.

*** מחלקת המחקר, ברקליס. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם