שר התקשורת ארדן אישר את מדיניות השוק הסיטונאי

קיים השבוע ישיבת סיכום לפני פרסום השימוע בנושא האסדרה בשוק הקווי, והוא יפורסם בתוך ימים ספורים ■ המחירים בשוק הסיטונאי ינועו בין 50-60 שקל, תלוי בקצב

שר התקשורת גלעד ארדן קיים השבוע ישיבת סיכום לפני פרסום השימוע בנושא האסדרה בשוק הקווי. ארדן אישר את מתווה המדיניות, והשימוע יפורסם בתוך ימים ספורים לאחר שיחתום עליו. כפי שכבר פורסם המחירים בשוק הסיטונאי ינועו בין 50-60 שקל, תלוי בקצב.

השימוע יפורסם בשלב הראשון רק לבזק ולאחר מכן, במועד לא ברור, יפורסמו מחירי השימוש בתשתיות הוט. השימוע שיפורסם מהווה את המודל הבסיסי ביותר ליצירת תחרות בשווקי תקשורת. הוא מבטל את תפיסת המדיניות הקודמת של המשרד שדגלה בתחרות על בסיס תשתיות עצמאיות, ויאפשר למתחרים נעדרי תשתית עצמאית לרכוש תשתיות מחברות התשתית בזק והוט במחירים מפוקחים.

בכך מקווה המשרד להשיג תחרות גדולה יותר ברמת השירותים, כאשר הכוונה היא בעיקר לכניסה של פרטנר וסלקום לשוק הטלוויזיה. נסביר בקצרה שהמודל שהולך להיות מיושם בישראל הוא מודל שבעולם לא הוכיח את עצמו בצורה חד משמעית ושהצלחתו מוגבלת, ולכן ביישום המודל ישראל נכנסת למעשה לניסוי שבעולם בוצע לפני 20-30 שנה, וכאמור תרם להגדלת התחרות אך לא באופן ששינה מהותית את תנאי השוק.