נעילה חיובית בבורסה; פריגו טיפסה 2.3%, בריינסווי 4.6%

כלכלני בנק לאומי: להחזיק בפוזיציה על מדד ת"א 75 על פני מדד תל אביב 25 ■ המלצת "החזק" לכיל מדויטשה בנק ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-633 מיליון שקל

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (א') בעליות שערים במדדים המובילים, לאחר סגירה מעורבת עם נטייה לעליות בוול סטריט ביום שישי למרות נתוני שוק העבודה החלשים שהתפרסמו בארה"ב לפני פתיחת המסחר. במדד המעו"ף בלטו פריגו, נייס ובזק, שדחפו את המדד לעלייה של כ-0.5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-633 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור ביום שישי במגמה מעורבת, לאחר פרסום נתוני התעסוקה שהפתיעו לרעה, עם תוספת של 74 אלף משרות חדשות בלבד בדצמבר. שיעור האבטלה ירד אמנם ל-6.7% - הרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2008, אולם הדבר נובע מכך שיותר אנשים יצאו ממעגל העבודה. שיעור ההשתתפות בעבודה ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז 1978.

בסקירה השבועית של בית ההשקעות הלמן אלדובי ציינו היום כי "המדדים המובילים פתחו את שנת 2014 במימושים קלים של 0.3%-0.8%, כאשר השבוע הראשון של השנה נפתח על רקע אחד הנאומים האחרונים של יו"ר הפד ברננקי. על פי דבריו, המחויבות של הפד להשתמש בכלים שברשותו עד התאוששות בריאה יותר של המשק תימשך. התבטאות זו היא כמובן מעודדת לשווקי המניות בעולם. עם זאת, קיימת ביקורת לא מעטה על עזרתו האדיבה לניפוח השווקים הפיננסיים, ודוגמא לכך ראינו בשבוע האחרון כאשר המפקח על הבנקים האמריקאיים הזהיר מהחשיפה למוצרים בעלי סיכון גבוה. להערכתנו, למעט מספר מניות שבאמת מתומחרות במחירי "חלום" (בעיקר בשוק האמריקאי), התמחור הנוכחי של שווקי המניות עדיין לא מצביע על מחיר 'בועתי'".

כלכלני בנק לאומי ממליצים למשקיעים בישראל להחזיק בפוזיציה על מדד ת"א 75 על פני מדד תל אביב 25, תוך הערכה שהחברות הנמנות עם המדד ייהנו יותר, בממוצע, מהשיפור בכלכלה העולמית. "החברות במעו"ף צפויות להינות פחות מעלייה עתידית בביקושים מאירופה ומארה"ב, עקב העובדה שעיקר המשקל במדד שייך לחברות בסקטורים פחות מחזוריים (תרופות, דשנים) או חברות שביצועיהן תלוי בעיקר בהתפתחויות בשוק המקומי (בנקים, תקשורת)", לדבריהם. הכלכלנים ממליצים גם להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן) ולהעדיף חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר.

המלצת "החזק" לכיל

מניות אופקו , טבע , נייס ופריגו נסחרו במגמה חיובית על רקע פערים חיוביים מול ניו-יורק.

כלכלני דויטשה בנק הוציאו הבוקר סקירה על מניית כיל עם המלצת "החזק" במחיר יעד של 27 שקלים למניה. לדברי האנליסטים טים ג'ונס ומרטין דאונוודי, "אנו חוזים כי ה-EBIT של תוצאות הרבעון הרביעי של 2013 יירדו ב-15% ל-202 מיליון דולר זאת לאור תוצאות חלשות של פוטאש". לדברי האנליסטים, "אנו מצפים מהנהלת כיל לנקוב במספרים, תוך הדגשת השיפור הקל בהיקפי המכירות של פוטאש, זאת כאשר רמות המחירים נשארות תחת לחץ בשל היצע רב ומתמשך בשוק האשלג".

חברת כור , הנמנית עם קבוצת אי.די.בי שבשבוע שעבר עברה מידי נוחי דנקנר לידי אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, דיווחה ביום שישי לבורסה על מימוש מניות קרדיט סוויס שבבעלותה בהיקף כ-54.9 מיליון פרנק שוויצרי (כ-212 מיליון שקל). בעקבות המכירה של 1.9 מיליון המניות, כור תרשום בדוחות הרבעון הראשון של 2014 רווח נטו בסך כ-4 מיליון שקל.