המאבק בבזק מחריף: מוטי כהן הגיש ערעור על הרחקתו

כהן נמצא אשם בהוצאת דיבה על מנהל בכיר בבזק, ובית הדין המשמעתי גזר עליו 7 חודשי הרחקה מהחברה, דבר שימנע ממנו להתמודד לתפקיד יו"ר מזכירות העובדים ■ בזק: נכלול בערעור חומרים שהוסרו מכתב האישום

מוטי כהן, נציג בכיר בוועד העובדים של בזק, הגיש ערעור לבית הדין לעבודה, בעקבות גזר הדין שהוטל עליו בבית הדין המשמעתי של בזק. בתגובה, הציגה הנהלת בזק חומרים שהוצאו מגזר הדין בכוונה להחמיר את העונש שהוטל עליו.

החברה הבהירה כי בכוונתה בערעור לכלול את כל החומרים שהוצאו מכתב האישום בהסכמתו של כהן. מדובר באוסף עדויות של עובדים בחברה שהגישו תצהירים בגין התנהגותו של כהן לאורך השנים האחרונות, הכוללת לכאורה מעשים קשים והתנהלות בעייתית כלפי הכפופים לו.

כהן נמצא אשם בהוצאת דיבה על מנהל בכיר בבזק, ולפני כחודש נגזרו עליו 7 חודשי הרחקה מהחברה, ללא ניתוק יחסי עובד-מעביד. העונש הכבד שספג כהן לא מרפה את ידיו, והוא החליט לפנות לבית הדין לעבודה על מנת לערער על ההרשעה ועל חוסר המידתיות בעונש, לטענתו.

המאבק של כהן הוא מאבק פנים-ארגוני בעל משמעויות מרחיקות לכת בבזק, משום שכהן מנהל מאבק שיאפשר לו להתמודד על תפקיד יו"ר מזכירות העובדים. הרחקתו מבזק אמורה למנוע ממנו להתמודד בבחירות, ואולם בערעור שלו לבית הדין, הוא מתאר מסכת לפיה חברו יחד ההנהלה ונציגות העובדים בבזק כדי להרחיקו מהחברה, ולמעשה טוען כי נתפר לו תיק כדי שלא יוכל להתמודד בבחירות לראשות הארגון.

כהן ביקש מבית הדין צו מניעה וערעור, והוא מציע לבית הדין לשקול חלופות שיאפשרו לו להתמודד, כגון דחיית ריצוי העונש לאחר הבחירות או המרת ההרחקה בכסף, וכל זאת, כאמור, על מנת שיוכל להתמודד בבחירות. הדיון בבקשתו נקבע ליום חמישי הקרוב.

הנהלת בזק מסרבת לבקשה והבהירה כי אין לכהן שום הוכחה כי הרשעתו נועדה למנוע ממנו להתמודד בבחירות.

הנהלת החברה טענה כי זכות הערעור של כהן מוגבלת למקרים מיוחדים, ובמקרה שלו לא עומדת לו הזכות. היא טוענת כי מעשיו החמורים של כהן מחייבים התנגדות לבקשתו, וכאמור, היא שוקלת להמשיך במאבק המשפטי נגדו בעקבות ערעורו. ,

כהן מסר בתגובה: "אני מקווה שהצדק ייעשה בבית הדין. לא ניתן לקבל גזר דין כזה, וטוב שיש ערכאות ערעור. אני מאמין שהצדק ייצא לאור כדי שאוכל לייצג את העובדים ושאף אחד לא יעבור את מה שעברתי, ושיחזירו את הכבוד למעמד העובדים".