איטליה מנהלת חקירה נגד פראדה בחשד להעלמות מס

ביוני 2013 נגזרו על מעצבי האופנה דולצ'ה וגבאנה 20 חודשי מאסר על-תנאי וקנס

רשויות המס באיטליה אימצו טרנד חדשה: ציד מעצבי אופנה מפורסמים. הראשונים היו דולצ'ה וגבאנה, וכעת נמצאים על הכוונת מיוצ'ה פראדה ובעלה, פטריציו ברטלי, המכהן כמנכ"ל פראדה, וזאת במסגרת חקירה רחבה של העלמות מס שאותה מנהלת התביעה הציבורית במילנו - כך סיפרו 3 מקורות מתחום החקירות לרויטרס.

דוברם של עורכי הדין המייצגים את פראדה הולדינג אמר כי אינו מודע לקיומה של החקירה. פראדה הולדינג היא החברה שבאמצעותה שולטים מיוצ'ה פראדה, אחיה ואחיותיה ובעלה, בקבוצת מוצרי המותרות.

משרד התובע הציבורי במילנו סירב להגיב.

בדצמבר הודיעה פראדה הולדינג כי השלימה מול רשויות המס תהליך של חשיפת מידע באופן וולונטרי, וכי היא מתכננת להשיב לאיטליה נכסים שבהם היא מחזיקה בחו"ל, בייחוד בהולנד - שבה קיים שיעור מס נמוך, ושבה נמצאו בעבר משרדיה הראשיים של החברה - ובלוקסמבורג.

פראדה הולדינג היא האחרונה בשורת חברות בעלות פרופיל גבוה שהפכו ליעד של רשויות המס האיטלקיות, המגבירות את מאמציהן בשל השחיקה בהכנסותיהן כתוצאה מהמשבר הכלכלי. ביוני 2013 נגזרו על מעצבי האופנה דומניקו דולצ'ה וסטפנו גבאנה 20 חודשי מאסר על-תנאי וקנס כבד. השניים מכחישים כי עברו על החוק.

העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" דיווח שלשום (ו') כי פראדה וברטלי שילמו 420 מיליון אירו (571 מיליון דולר) לרשות המס של איטליה כדי ליישב את בעיות המס שלהם. כמו כן דיווח העיתון כי השניים נתונים עדיין לחקירה למרות ההסדר.

מקורות בתחום החקירות אישרו את נכונות הדיווח ב"קוריירה דלה סרה", והוסיפו כי במסגרת אותה פרשה נערכת חקירה גם נגד אחד הדירקטורים בפראדה. מקור מקורב לפרשה אמר כי הכסף ששולם לרשות המס האיטלקית היה בבחינת עסקה שגרתית ולא קנס.

בשיחת ועידה בדצמבר אמר מנהל הכספים הראשי של פראדה, דונטלי גאלי, כי החברה מנהלת דיונים "אינטנסיביים ונמשכים" עם הרשויות האיטלקיות, ואף הסכימה לבצע תשלומים כדי להימנע מקנסות נוספים.