מיטב דש: מתרבים הסימנים להאטה בצמיחה במשק הישראלי

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות, מציין כי מספר נתונים מעידים על הרעה במצבו הנוכחי של המגזר העסקי ובציפיותיו לעתיד ■ זאת, למרות שיפור בנתונים הכלכליים באירופה וארה"ב

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירת מאקרו שפרסם היום (א') כי יותר ויותר נתונים כלכליים מעלים חשש שהמשק הישראלי דווקא מאט את קצב הצמיחה למרות השיפור בכלכלה העולמית.

בהתייחסותו להתפתחויות בשוק העבודה המקומי, זבז'ינסקי מציין כי בשבוע שעבר התפרסמו נתונים שהראו ירידה במספר משרות שכיר בעיקר בסקטור העסקי, וכי נתונים אלה משקפים בצורה מהימנה, יותר מאשר נתוני התעסוקה של הלמ"ס, את המומנטום השלילי בשוק העבודה.

עדות נוספת לחולשה של המשק המקומי, באה לידי ביטוי בתוצאות סקר הערכת מגמות בעסקים של הלמ"ס לחודש דצמבר, שלא היו חיוביות במיוחד. "אם במגזר התעשייתי ניכרת עלייה בשחיקת רווחיות היצוא, במגזר השירותים, שכולל שירותי טכנולוגיה ונהנה משולי רווח רחבים יותר, לא מדווחים על הגברת פגיעה ברווחיות", מציין זבז'ינסקי.

מנגד, במיטב דש מעריכים כי בזירה העולמית הנתונים ממשיכים להצביע על שיפור כלכלי. כך למשל בארה"ב, היצוא מארה"ב והאשראי הבנקאי העסקי עלו לשיא של כל הזמנים. הזמנות ממפעלים עלו מעל התחזית. באירופה התפרסמו מספר נתונים כלכליים שממשיכים להצביע על התאוששות. בגרמניה נרשם שיפור ניכר בייצור התעשייתי. המכירות הקמעונאיות במרחב האירו עלו בשיעור גבוה לעומת הציפיות ולעומת החודשים הקודמים.

אז באילו אפיקים כדאי להשקיע כיום? במיטב דש ממליצים לעבור מהשקעה באג"ח השקליות הארוכות ולהגדיל את החשיפה לאפיק האג"ח הצמודות. לגבי שוק המניות, מציינים במיטב דש כי "גם בישראל הפער לטובת המניות הצטמצם, אך כמו בארה"ב, השקעה באפיק המנייתי עדיין נראית אטרקטיבית יחסית".