"אם יימשכו העליות בעולם, נראה עליות גם בשוק המקומי"

קרן דקל-לניר מהראל פיננסים ממליצה להשקיע גם בשווקים האירופי והיפני, וסבורה כי לרוב האפיק הקונצרני לא מפצה על הסיכון בו

במהלך חודש ספטמבר, כשהתארחה במדור מנהלת ההשקעות קרן דקל-לניר מהראל פיננסים, היא ציינה בין היתר כי "יש לשים לב ששוק המניות מתומחר זול יחסית". מאז ועד כה הוסיף המעו"ף כ-13% לערכו. כעת, במבט קדימה, דקל-לניר צופה כי "ב-2014 האפיק המנייתי ימשיך להעסיק אותנו. לאחרונה, היינו עדים להגדלת החזקות הציבור במניות כחלק בתיק ההשקעות ולעליות חזקות בהן, בעיקר מאז ספטמבר ובמיוחד במדדי ת"א 25 ות"א 100. נראה שגם למשקיעים זרים יש משקל גדול בכך".

דקל-לניר סבורה כי "המשך סביבת ריבית נמוכה תמשיך לגרום למשקיעים (המקומיים והזרים) לחפש אחר אלטרנטיבות השקעה אטרקטיביות לכספם ונכסים ברמת סיכון גבוהה יותר. כל עוד תימשך המגמה החיובית בשוקי המניות בעולם, נראה עליות גם בשוק המניות המקומי".

הרכיב המנייתי בתיק של דקל-לניר נותר על 30%, אולם בעקבות העלייה הנאה שרשם המעו"ף מאז ספטמבר (כ-13%) היא מקטינה את החלק המנייתי בארץ מ-20% ל-15%, לטובת חו"ל.

לגבי ההמלצות שצירפה, ואשר רשמו עליות דו-ספרתיות נאות מאז, היא מותירה את זו על מניית הפועלים , ומציינת כי "מבין הבנקים בארץ הוא עדיין ראוי להשקעה", אחרי שהוסיפה לערכה כ-17%.

לעומתה, במקום מניית נצבא , שעלתה מאז ספטמבר 22%, היא מציעה את מניית קבוצת דורי, ש"נמצאת בתמחור נוח, שלהערכתי אינו מגלם במלואו את הפוטנציאל הטמון בחברת דוראד - השותפה בפרויקט תחנת כוח לייצור חשמל, שאמורה להתחיל לפעול בפברואר השנה".

לגבי ההשקעות המנייתיות בחו"ל היא מציינת כי "כפי שהדברים נראים עכשיו, כלכלת ארה"ב נראית טוב. לאחרונה מתפרסמים יותר נתונים שמצביעים על שיפור בכלכלה האמריקאית, שמאותתים על העלאת תחזיות הצמיחה בהמשך. נתוני הצמיחה החיוביים הללו תומכים בהמשך זרימת כספים לשוק זה, ולהערכתי אפיק חו"ל של המניות צריך להוות נתח גדול מהתיק. גם עליית התשואות כרגע לא פוגעת בשוק המניות. אני מעריכה כי כל עוד צמצום הרכישות יתבצע בצורה מדודה והריבית בפועל תישאר נמוכה - כפי שמעריך יו"ר הפד - המגמה החיובית תימשך".

"ההנפקות לא הסבו רווח לרוכשים"

לגבי השוק האירופי, דקל-לניר מציינת כי הוא "עדיין מעניין להשקעה כחלק מהפיזור הגיאוגרפי, אולם רמות המכפילים הנוכחיות גורמות לנו לא לתת לו תשואה עודפת מעל המשקל במדד MSCI".

עוד מזכירה דקל-לניר את השוק היפני, שלדבריה "נחשב זול יחסית במונחים של מכפילים היסטוריים. אגב, השקעה ביפן צריכה לטעמי להיות בנטרול חשיפה מטבעית, שכן מגמת היחלשות הין צפויה להימשך גם השנה. כפי שהמלצתי בפעם הקודמת, גם כעת הייתי נחשפת פחות לשווקים מתעוררים - נוכח התנודתיות הגדולה במניות ובמטבעות".

לרכיב הקונצרני בתיק מקצה דקל-לניר 30%, בדומה לפעם הקודמת, ואת עיקרו היא מייעדת לסדרות צמודות מדד. היא מציינת כי "החברות מנצלות את המומנטום בשוק ואת הריבית הנמוכה, ומנפיקות בעיקר אג"ח במח"מ ארוך".

לראייתה, הנפקות אלה נעשות "בלא מעט מהמקרים במרווח מהאג"ח הממשלתיות, אשר לא מפצה לטעמי על הסיכון הגלום במתן הלוואה לחברה לטווח ארוך כל כך, לרוב בביטחונות לא מספקים. גם במבחן התוצאה, לא מעט מההנפקות הללו לא הסבו רווחים לרוכשים".

שתי הסדרות שעליהן המליצה - אלבר וכלכלית ירושלים - רשמו מאז ספטמבר עליות נאות של כ-4%-5%, ודקל-לניר ממשיכה לדבוק בהחזקה בהן.

בנוסף, היא מתייחסת לפתיחת המרווחים שנרשמה בחלק מהסדרות בחודש החולף, ומציינת כי "הפתיחה עדיין אינה משמעותית דיה כדי להגדיל חשיפה לאפיק זה מעבר להמלצתי הקודמת. האפיק הקונצרני אמנם עשה מהלך ופוטנציאל רווחי ההון נמוך מבעבר, אך ביחס לאלטרנטיבות כיום הוא עדיין סביר להשקעה".

את יתרת התיק, 40%, מקצה דקל-לניר לאפיק הממשלתי, בחלוקה של 30% לסדרות שקליות ו-10% צמודות מדד. היא צופה את המשך סביבת האינפלציה המתונה והריביות הנמוכות בעולם תהיה השפעה גם על המשך הריבית הנמוכה בישראל - ועניין זה עשוי לתמוך בשוק האג"ח.

מה עשו ההמלצות של קרן דקל לניר
 מה עשו ההמלצות של קרן דקל לניר

קרן דקל לניר
 קרן דקל לניר

*** הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך