זה שיר פרידה

סוף-סוף פסו מן המסך תוכניות הריאליטי המוזיקליות שמילאו את הפריים-טיים

‎‎‏"אקס פקטור" - הגמר, יום ג' 21:00, ערוץ 2 רשת

‏‎‎יכול להיות שזה נגמר? שפסו מן המסך תוכניות הזמר שמילאו את הפריים-טיים בארבעה מתוך חמשת ימי החול (אלא אם כן מחשיבים את זו של דנה אינטרנשיונל בערוץ 24, שתעלה השבוע)?

האמנם תצא בר רפאלי מבמת "אקס פקטור" אל הסערה התקשורתית שבחוץ ותשוב עם עלה של זית בפיה, אות וסימן הוא לכך שכבר לא נצטרך לארח בסלון זמרים-בדימוס כשופטים ולהתמסר לזיופי הבוסר של ספק-כישרונות צעירים?

התוכנית המתחרה, "הכוכב הבא", סיימה את עונתה כבר לפני כשבועיים. היא הצליחה מאוד מבחינת הפורמט - שנמכר בהצלחה לחו"ל ואיפשר למפתחיו לבצע מעין "אקזיט" שכמעט לא מוכר לנו מתחום הטלוויזיה. היא הצליחה מבחינת אחוזי הצפייה, אבל היא גם דירדרה מעט את התחום.

בשני משפטים: צביקה הדר הנעים (לטעמי) לא צלח אך המעבר מעמדת המנחה לעמדת השופט, אייל גולן משך אליו את כל תשומת-הלב שלא בטובתו, ריטה הייתה כהרגלה מוגזמת, רני רהב קצת הגזים עם ההתלהבות ממעמדו החדש כ"טאלנט", ואפילו מוקי התגלה כ"וואן טריק פוני" שבא רק בשביל לקלקל את המסיבה.

פלא שחוץ מהאחים גת, החריגים למראה, אף אחד לא זכר מה קרה שם על הבמה? ועוד לא דיברנו על אסי עזר שנראה קצת סובל ועל אסתי גינזבורג ש...עזבו, נכתב כבר הכול.

‏בשבוע שעבר החמאתי כאן לבר רפאלי על יכולת ההנחיה המפתיעה שלה, והרושם הזה התחזק מאוד בחצי הגמר: תגידו על הבחורה מה שתגידו, תאהבו או שלא, אבל היא מסוגלת להחזיק שידור חי!

גם השופטים דיברו, תאמינו או לא, על מוזיקה. אשכרה מוזיקה: בלי דאחקות, בלי ריבים לא ענייניים, כמעט בלי גימיקים (להוציא את המגאפון של פורטיס) ואפילו בלי דגלים של איי מרשל, מה אתם יודעים.

הוסיפו לכך איכות הפקה שכמותה לא נראתה בישראל מעולם - וקיבלתם יופי של שואו עם כמה כישרונות מוזיקליים אמיתיים שהזכירו לנו למה בכלל מתכנסים צופים סביב תוכניות זמר.

‏ועדיין, טוב שזה נגמר. התחרות בין הזכייניות אולי משכה צופים, אבל גם התישה אותם (לפחות אותי) כהוגן: יש לי (לפי סדר החשיבות) קבוצת כדורגל, דעה פוליטית והעדפות אחרות, עכשיו אני צריך גם מועמד אהוד בתוכנית ריאליטי?

‏בשבוע הבא תשוב אלינו רשת עם ריאליטי הבישול החדש שלה, ולמרות חיבתי לז'אנר, אני לא יכול לתהות בדאגה, האם אין כאן מקרה של "ידיעות" מול "מעריב" לפני 20 שנה, כששניים מתקוטטים על נייר עיתון, בלי לשים לב שהספינה המקוונת הפליגה כבר מזמן?