מניית הערב: מזנקת בכ-30% בעקבות הרכישה של גוגל

גוגל רכשה אתמול את חברת Nest, שמפתחת תרמוסטט חכם לבית, ב-3.2 מיליארד דולר

מניית Control4 Corp (סימול: CTRL) רושמת עלייה חדה במחזור ער במהלך המסחר בוול סטריט. זאת, על רקע ספקולציות כי גוגל או חברה גדולה אחרת עשויה לרכוש את החברה העוסקת בפיתוח מערכות אוטומציה לניהול מכשירי חשמל ומערכות בבתים (טכנולוגיות "הבית החכם").

שווי השוק של החברה עומד על כ-520 מיליון דולר לאחר עלייה של כ-18% ב-12 החודשים האחרונים.

גוגל רכשה אתמול את חברת Nest, שמפתחת תרמוסטט חכם לבית, ב-3.2 מיליארד דולר. מבחינת גוגל, מדובר בהצהרת כוונות של ממש לגבי רצונה העז להיכנס לעולם הבית החכם. יתרה מזאת, זהו צעד מתבקש ומסיבי שלה כדי לקדם עוד יותר את מגמת ה-Internet of Things שצומחת ופורחת בתעשיית הטכנולוגיה בשנה-שנתיים האחרונות ובעצם מדגישה כיצד האינטרנט הופך מכשירים ביתיים ואחרים לחכמים יותר.

מי שעקב מקרוב אחר תערוכת CES האחרונה בלאס וגאס יכול היה להתרשם מהתגברות מגמה זו, דרך מכונות כביסה שמתקשרות ב-SMS או מכוניות שמפעילות מערכות הפעלה סלולריות.

חברת Nest הוקמה ב-2010 על-ידי שני יוצאי אפל, טוני פאדל ומאט רוג'רס. Nest זכתה לבאזז תקשורתי נרחב כשהשיקה את מד החום הביתי (תרמוסטט) החכם שלה. מעבר לעיצוב המושך במיוחד, הרעיון של המוצר של Nest הוא ללמוד את דפוסי ההתנהלות של בני הבית ואת הטמפרטורות המועדפות וכן להתאים את עצמו למזג האוויר.

רכישה זו מכניסה את גוגל לתוך הבית החכם ומציבה אותה לאט לאט בשורה אחת עם חברות טכנולוגיה אחרות דוגמת סמסונג ו-LG שכבר פועלות בתחום ומתממשקות למוצרים שונים כמו מכונות כביסה ומקררים חכמים.