רשת JC Penney מתכננת לסגור 33 חנויות בארה"ב

רשת בתי הכלבו החלה במהלך התייעלות נרחב, במסגרתו תקצץ כ-2,000 משרות

רשת החנויות JC Penney מתכננת לסגור 33 חנויות ולקצץ 2,000 משרות. המטרה של הרשת היא לחסוך 65 מיליון דולר ובכך לנסות לחזור לפסים רווחיים.

תוכנית ההתייעלות שמוביל המנכ"ל מייק אולמן היא המשך ליישום של צעדים שונים שנעשו ברשת הכלבו. בין היתר הוחזר למדפים המותג הפרטי של הרשת, נעשו קיצוצים בעמלות של אנשי מכירות, ובוטלה האסטרטגיה של עיצוב מחדש של הסניפים.

הרשת רושמת הפסדים כבר 9 רבעונים ברציפות, ועל-פי הערכות אנליסטים היא תרשום הפסד של 207 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2013.

מרבית החנויות שייסגרו נמצאות בשווקים קטנים יחסית, בקניונים אזוריים עם תנועה נמוכה. המהלך כולו צפוי להסתיים עד חודש מאי. הקיצוץ בכוח-האדם בחברה מסמל פרידה מ-2% ממצבת העובדים.

בשבוע שעבר דיווחה החברה כי היא מצפה לגידול במכירות חנויות זהות ברבעון הרביעי, אך ההערכות הן כי עקב מכירות חגים חלשות יחסית לא פורסמו הנתונים המלאים לגבי חודש דצמבר, ומניית החברה ירדה מאז ההודעה ב-10%.

מאז מינויו של אולמן לתפקיד המנכ"ל בחודש אפריל האחרון, נחתכה המניה בחצי. שווי החברה עומד כיום על 2.14 מיליארד דולר.

המשבר בענף רשתות הכלבו לא פסח גם על המתחרה הגדולה Macy's. הרשת הודיעה לאחרונה על סגירת 5 חנויות ועל פיטורי 2,500 עובדים. המטרה של הרשת היא לקצץ כ-100 מיליון מהוצאות החברה. הקיצוץ יהיה לא רק במצבת העובדים בחנויות, אלא גם במטה החברה.