האם חברי מועצת הכבלים פתחו בחרם במחאה על החלפת היו"ר?

ישיבת המועצה בוטלה לאחר שמרבית חבריה הודיעו כי לא יגיעו ■ גורמים: חברים בוועדה מחרימים את הישיבות במחאה על החלפת היו"ר נתי שוברט במימון שמילה

ישיבת מועצת הכבלים והלוויין בוטלה היום (ה'), לאחר שמרבית חברי המועצה הודיעו כי לא יגיעו לישיבה. על-פי גורמים, חברים בוועדה מחרימים את הישיבות במחאה על החלפת היו"ר נתי שוברט במימון שמילה.

שמילה מונה לתפקיד ממלא-מקום יו"ר המועצה לאחר ששר התקשורת גלעד ארדן החליט להפסיק לאלתר את כהונתו של שוברט, שמשמש כממלא-מקום בתפקיד מאז עזב את המועצה ניצן חן, במהלך שנת 2012.

ההחלטה להחליף את שוברט הוסברה במשרד התקשורת במניעה החוקית להמשיך ולהאריך את כהונתו, אולם בכל זאת בסופו של דבר הייתה הארכה של כהונתו פעם נוספת - ואז נפסקה באחת.

על-פי גורמים במשרד, הסיבה להחלפתו של שוברט היא חילוקי דעות בינו בין שר התקשורת ארדן.

"ההחלפה של היו"ר קרתה באופן מאוד תמוה", אמרה ל"גלובס" חברת המועצה נעמי שחורי. לדבריה, היא לא הגיעה היום לישיבה מסיבות של לוח זמנים, ולא ידוע לה אם יתר חברי המועצה החליטו לא להגיע במחאה על החלפת היו"ר המהירה.

עם זאת, לדבריה, "כשהגענו לישיבה בשבוע שעבר, התברר שאי-אפשר לנהל אותה, כי היו"ר הוא כבר לא יו"ר, והוא קיבל את ההודעה רק באותו הבוקר. פתאום היה דחוף לעשות את זה באותו הרגע. מוזר. אחרי שמחינו, הגיע מקומה אחרת היו"ר החדש (שמילה - גם הוא סמנכ"ל במשרד - ל"א) ואמר שהוא לא מכיר את החומרים, ושאי-אפשר לנהל את הישיבה. היה בזה משהו מאוד לא ראוי מבחינת תקינות. לא קיבלנו כל הסבר".

"זה היה הזוי", אומרת חברת המועצה אורלי יחזקאל. לדבריה, היא קיבלה הודעה כי הישיבה לא תתקיים בשל היעדר קוורום. "הגענו לישיבה עם המון חומרים חשובים. דקה לפני תחילת הישיבה הודיע נתי שוברט כי הוא לא יכול להיות היו"ר. חברי המועצה ביקשו שייכתב בפרוטוקול שאנחנו כועסים על המהלך. כמעט חודש שהמועצה לא מתכנסת, וזה לא תקין".

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר: "אתמול בוצעה בדיקה לגבי זמינות החברים לישיבה, וכשהתברר שלא יהיה קוורום, החליט ממלא-מקום היו"ר לדחות את הישיבה לשבוע הבא".