הדולר היציג נחלש קלות ל-3.489 ש'; "ב"י הצליח למנוע תיסוף"

האירו נחלש בכ-0.15% ל-4.744 שקלים ■ מגמה חיובית באירופה; החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים ביציבות ■ המדינה תנסה להנפיק אג"ח ממשלתיות באירופה בהיקף של מיליארד אירו

המסחר במט"ח התאפיין היום (ו') בהתחזקות קלה של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נחלש בפחות מ-0.1% ונקבע על 3.489 שקלים, בעוד האירו היציג נחלש בכ-0.15% ונקבע על 4.744 שקלים. בעולם האירו/דולר נסחר ללא שינוי ברמה של 1.36 דולרים לאירו. הדולר האמריקאי מתחזק מול מרבית המטבעות באסיה ואוסטרליה.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת לאחר פרסום מספר דוחות שלא הצליחו לעקוף את תחזיות האנליסטים. מרבית הבורסות באירופה עולות והחוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית.

יו"ר הפד בן ברננקי נאם אתמול והגן על התוכניות להקלה כמותית בהן נקט במסגרת שנות כהונתו. ברננקי טען שהמתנגדים לתוכניות שגו כאשר חשבו שהן יגרמו להתפרצות אינפלציונית. למעשה, להפך הוא הנכון, המחירים עלו בקצב איטי והיה קיים חשש לדיפלציה.

אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר, שטיפס ב-0.3%. עם זאת האינפלציה ב-2013 הסתכמה ב-1.5%. רבים בשוק רואים בעלייה באינפלציה סיבה נוספת שתאפשר לפד להמשיך ולצמצם את רכישות האג"ח.

ובזירה המקומית, נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג, הודיעה אתמול (ה') לראש הממשלה על כוונתה להמליץ לממשלה למנות את ד"ר נדין בודו-טרכטנברג , רעייתו של פרופ' מנואל טרכנטנברג, לתפקיד המשנה לנגידת בנק ישראל.

משרד האוצר ינסה לגייס הון בהנפקת אג"ח ממשלתיות באירופה במהלך הימים הקרובים. כך הודיעה אתמול החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו. בנקי ההשקעות הזרים ברקליס, גולדמן זאקס וסיטי נבחרו כחתמים בהנפקה. עפ"י ההערכות המדינה תנסה לגייס כמיליארד אירו.

כלכלני לאומי מציינים בסקירה השבועית כי "שער החליפין של השקל מול הדולר נותר השבוע כמעט ללא שינוי. זאת, לאחר שגם השבוע התערב בנק ישראל במסחר במט"ח (רכש 100 מיליון דולר). בשלב זה נראה שהתערבות בנק ישראל מצליחה למנוע תיסוף נוסף של השקל, למרות הלחצים בשוק".