רנו מוציאה את השטקר מהפלואנס של בטר פלייס

סוגרת את פס הייצור של המכונית החשמלית בטורקיה ומפסיקה את השיווק באירופה ■ בענף מעריכים כי הרפתקת בטר פלייס עלתה לרנו בהפסד של מאות מיליוני אירו

חברת רנו הפסיקה את ייצור הרנו הפלואנס החשמלית (פלואנס ZE) ותחסל את פס הייצור שנבנה עבור המכונית בטורקיה, כך מדווחים מקורות בחו"ל. הרנו פלואנס ZE החשמלית תוכננה ונוצרה במקור בהשקעה של מאות מיליוני אירו עבור חברת בטר פלייס עם סוללה מתחלפת, שנתמכת על ידי מערכת החלפת הסוללות של החברה, אולם היא יוצרה במקביל גם עם סוללה קבועה.

בעקבות קריסת בטר פלייס במאי 2013, הופסק הייצור של הגרסה עם הסוללה המתחלפת אך בחודשים האחרונים רנו המשיכה לשווק את הגרסה עם הסוללה הקבועה באירופה. לאחרונה, בשל מכירותיה המזעריות של הפלואנס החשמלית בכל רחבי אירופה, הוחלט לחסל את הייצור והשיווק שלה.

רנו תמשיך לייצר את הגרסה הקוריאנית של המכונית, בכמויות מוגבלות, תחת השם "רנו סמסונג" בקוריאה, אולם היא מיועדת לאסיה בלבד. בחברה הוחלט להמשיך ולהתמקד בפיתוח ובשיווק רכב חשמלי עירוני דוגמת "טוויזי" ו"זואי", ובכלי רכב מסחריים ובניסן "LEAF" של החברה הבת.

מקורות בתעשייה מעריכים כי ההרפתקה של בטר פלייס, שכללה פיתוח של המכונית, הקמת קו ייצור עם קיבולת של עשרות אלפי יחידות בשנה בטורקיה והקמת פס ייצור לסוללות למכונית, עלתה לרנו בהפסד של מאות מיליוני אירו. זאת בנוסף לכ-800 מיליון דולר בכספי משקיעים, שירדו לטמיון לאחר קריסת בטר פלייס.

יצוין, כי פס הייצור של המכונית בטורקיה הוקם בין השאר בשל התחייבות שי אגסי ב-2009 לרכוש עשרות אלפי מכוניות חשמליות בתוך שנים ספורות.

מחברת קרסו נמסר כי היצרן ממשיך לתת "גב" למכוניות הקיימות שנמכרו בארץ ואין שינוי במדיניות זו. ויש נימה אופטימית: מומחי רכב מעריכים כי הרנו פלואנס החשמלית עשויה להפוך בתוך מספר שנים לפריט לאספנים, ואולי אפילו מוזיאונים, בשל היקף הייצור המוגבל שלה ונדירותה. יצוין כי לאחרונה הציעו חברות ליסינג וגורמים אחרים מכוניות יד שניה משומשות מדגם פלואנס ZE תמורת בסכומים של פחות מ-60 אלף שקל.