שת"פ לא סטנדרטי לאיתמר מדיקל: תשווק ע"י חברת לתוספי תזונה

במסגרת ההסכם ת'ורן תשווק את מוצרי איתמר מדיקל, מוצר אבחון הפרעות נשימה בשינה WatchPAT והמוצר לאבחון מוקדם של מחלות לב EndoPAT, לקהל היעד שלה בתחום תוספי המזון

איתמר מדיקל חתמה על הסכם שיתוף פעולה לא סטנדרטי בתחום המכשור הרפואי. מוצריה ישווקו בארה"ב על ידי חברת Thorne, חברה מובילה לתחום תוספי התזונה. במסגרת ההסכם ת'ורן תשווק את מוצרי איתמר מדיקל, מוצר אבחון הפרעות נשימה בשינה WatchPAT והמוצר לאבחון מוקדם של מחלות לב EndoPAT, לקהל היעד שלה בתחום תוספי המזון - רופאים העוסקים ברפואה משלימה לצד רפואה קונבנציונלית.

ת'ורן התחייבה למכור כמות מסויימת (שלא פורטה בדו"ח החברה לבורסה) של מכשירי EndoPAT ללקוחותיה, וכמות מסויימת של מתכלים למכשיר, המעידים על כמות שימוש של הרופא במכשיר, כדי לשמור את הזיכיון.

החיבור עם Thorne מייצג את האסטרטגיה של מנכ"ל איתמר מדיקל הנכנס גלעד גליק, לשיווק של הטכנולוגיה של איתמר בתחום הלב לשוק הקליני ולקהל הרחב, כשעד כה הוא כוון בעיקר לקליניקות עלית ומוסדות מחקר.

מכשיר ה-EndoPAT בוחן את התפקוד של העורקים, ואת היכולת שלהם להתרחב ולהתכווץ במהירות. תפקוד לקוי של העורקים, הנגרם מהסיבות המוכרות כמו עישון, חוסר פעילות גופנית, השמנה וצריכת מזונות שמנים, סוכרת וכדומה, והינו גם בעל מרכיב גנטי וכן מושפע ממרכיבים שונים בתזונה.

אלא שהשוק העלה את השאלה - במידה ומוצאים בעיה בעורקים, מה ניתן להציע למטופל מלבד אותה הצעה של תזונה נכונה, פעילות גופנית, הפסקת עישון וכדומה - אשר ממילא מוצעים לו.

הרופאים להם משווקת Thorne את מוצריה יכולים להציע למטופלים שנמצאו כבעלי סיכון מוגבר להתקף לב, גם תוספי מזון וטיפולים אלטרנטיביים, ולכן זוהי נקודה מעניינת להתחיל בה בשיווק לקהל הרחב.

כמו כן מכוון היום הטיפול לבתי חולים, כדי לאבחן אצל המחלימים ממחלת לב את הסיכון שיקלו בהתקף לב נוסף. סיכון גבוה ללקות בהתקף לב נוסף, דורש טיפול תרופתי אגרסיבי יותר.