צופה חייג לתוכנית "מון טיים" בערוץ 10 - וחויב ב-1,300 שקל

הפקת "מון טיים" בערוץ 10: "מדובר בלא יותר מאשר תקלה נדירה" ■ חברת נטוויז'ן, שמפעילה את מספר הטלפון בשעשועון: "בוצע זיכוי מלא"

תוכנית הלילה "מון טיים" של ערוץ 10 סופגת ביקורות ציניות, ולא בכדי. מדובר בחידונים נושאי פרסים כספיים, כשקריינית חיננית משדלת את הצופים לצלצל ולפתור חידות שהתשובות עליהן טריוויאליות - חידות על ידוענים, ידע כללי בסיסי או חידונים ויזואליים שמתאימים לילדים בגן. כל דקת עולה למטלפן 6 שקלים - סכום לא מבוטל.

איך קרה שאדם שהחליט לצלצל לתוכנית שילם 1,300 שקל מבלי שאפילו עלה לשידור? מפנייה שהגיעה ל"גלובס" מסתבר שזה אפשרי.

באוגוסט האחרון, בשעה 2:00 לפנות בוקר, צפה א' ונתקל במשחק טריוויה בערוץ 10. הוא טילפן כדי להשיב על שאלה בידיעה שיהיה עליו לשלם 6 שקלים לדקה. "לא הייתה תשובה, ולאחר כ-20 ניסיונות החלטתי לוותר", הוא אומר.

כעבור זמן מה קיבל א' את חשבון הסלולר שלו מחברת אורנג'. בחשבון הופיע חיוב בסך 1,276 שקל בגין חיוג למשחק. "חשכו עיניי", הוא אומר. "לא רק שלא נעניתי, אלא שבפירוט הופיעו 213 שיחות, כל אחת ארכה 3 עד 8 שניות, וכל אחת כוללת חיוב של 6 שקלים".

- מי אחראי לחיוב?

א' פנה לאורנג', אך זו גלגלה את האחריות לנטוויז'ן שמפעילה את מספר הטלפון בשעשועון. "בנטוויז'ן טענו שערוץ 10 אחראי לחיוב, ובערוץ 10 נאמר לי שהנושא נמצא בבדיקה. הדהימה אותי הקלות שבה נכנסים לי לכיס", אומר א'.

בעקבות פניית "גלובס", קיבל המטלפן זיכוי מלא על החיוב.

תגובת נטוויז'ן: "הפונה התקשר ממכשירו ברשת אורנג' אל תוכנית הטלוויזיה 'מון טיים' למספר תוכן המופעל באמצעות נטוויז'ן. בשל תקלה טכנית נדירה ונקודתית נוצר חיוב שגוי. בוצע זיכוי למלוא החיוב".

תגובת הפקת "מון טיים" בערוץ 10: "מדובר בלא יותר מאשר תקלה נדירה".