השיחה: לא רק סביח

איך חגגו בכירי העדה העיראקית בהקרנת הבכורה לסרט "מפריח היונים"? ■ אילו שירים שר ראש ממשלת קנדה עם להקת הסיקסטיז? ■ ומה אמר משה לדור על הקשר בין רבנים למשטרה?

משה אדרי, בעלי הסינמה סיטי, הצדיע שלשום (ב') ליהודי עיראק בהקרנת בכורה של הסרט "מפריח היונים", המבוסס על ספרו של אלי עמיר, עירקי גאה. בכירי העדה התייצבו לקוקטייל מפנק שכלל את כל מטעמי העדה. כל ההכנסות מיועדות למען מרכז מורשת יהדות בבל.

חזי בצלאל, פרמיירת הסרט
 חזי בצלאל, פרמיירת הסרט

חזי בצלאל

בין הנוכחים: הסופר אלי עמיר; צדיק בינו; שלמה נחמה, לשעבר יו"ר בנק הפועלים; אורי דויד; יעקב בנימין; פרופ' אפרים צדקה; רוני חזקיהו; דליה פרשקר, יזמית היי-טק; מנשה זליכה; חזי בצלאל; עופר נמרודי; במאי הסרט ניסים דיין; יגאל גלאי; מייסד מג'יק דיויד אסיא; יוסי רוזן; שמואל פרנקל; ג'ורג' חורש; רוני סומק ואחרים.

קבוצת קרסו סוגרת חשבון

מותג הרכב רנו, מקבוצת קרסו מוטורס, הציג אמש (ג') את הרנו מגאן RS החדשה. כ-400 מוזמנים, ביניהם בכירי המשק, אנשי עסקים ובכירי ענף הרכב הגיעו אמש לקולנוע גת בתל-אביב, חוו קצת טאץ' הוליוודי, צעדו על השטיח אדום שעליו הוצב הרכב ונהנו קוקטייל חגיגי, וצפו בהקרנת הבכורה של הסרט "סוגרים חשבון" בכיכובם של רוברט דה נירו וסילבסטר סטלון.

אבי לוי, נחום פיינברג, הצגת הרכב רנו מגאן RS / צילום: אסף לב
 אבי לוי, נחום פיינברג, הצגת הרכב רנו מגאן RS / צילום: אסף לב

אבי לוי ונחום פיינברג

צפו בסרט ונשנשו סוכריות גומי צהובות בצורת דגמי הרכב שחולקו באירוע: יו"ר קבוצת קרסו, יואל קרסו; מנכ"ל הקבוצה, איציק וייץ, שהגיע עם רעייתו לאה; אבי תמיר, מנכ"ל קרסו מוטורס; סולי ושרי סקאל; אבי לוי, מנכ"ל קבוצת עופר, שהגיע עם בת זוגו אילנית; משה ועו"ד עירית רוזנבלום; אבי מרקוביץ, מנכ"ל קבוצת רולטיים עם רעייתו אסנת; רוני וליה ורטהיימר, מבעלי קבוצת ספורט ורטהיימר; עופר גלזר ובת זוגו רותי דהן; עו"ד נחום פיינברג; פנינה רמון; עו"ד תמיר גילת; יפית גרינברג ובעלה ד"ר בני ארד; בת שבע בובליל; דפנה וצביקה לוינסון, מבעלי רשת האופנה HDL; אלחנן יהב, סמנכ"ל השיווק של קבוצת קרסו; יגאל וציפי לנדאו.

פרח במדבר

"תיאטרון באר-שבע בניהולו של שמוליק יפרח הוא תיאטרון פורץ דרך שהולך ותופס את מקומו הייחודי בתרבות הישראלית", כך הגדירה אמש שרת התרבות והספורט לימור לבנת את התיאטרון באר-שבע בערב גאלה מיוחד שנערך בתיאטרון גשר ביפו.

אשר גרינבאום, שמוליק יפרח, לימור לבנת, זאב רווח, קובי אוז, תיאטרון באר שבע / צילום: רפי דלויה
 אשר גרינבאום, שמוליק יפרח, לימור לבנת, זאב רווח, קובי אוז, תיאטרון באר שבע / צילום: רפי דלויה

אשר גרינבאום, שמוליק יפרח, לימור לבנת, זאב רווח וקובי אוז

במרכז הערב, שנערך במלאות שנה לאגודת הידידים, הוצג הלהיט "פרח השכונות" של התיאטרון, בכיכובם של גיא זו-ארץ ולירז צ'רכי. הגיעו לפרגן: אשר גרינבאום, משנה למנכ"ל כיל; האלוף במיל' יואב גלנט, דן מרגלית; מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי; הד"ר אתי וכפיר לוצאטו; חגית ואלי להב; פרופ' יהודה חדד, נשיא מכללת "סמי שמעון"; אבי בניהו; אלונה ברקת; צביקה הדר; איליק רוז'נסקי ועוד.

נצרת מארחת

רשת קפה קפה, BBB - בורגוס בורגרס בר, קבוצת סקאל, אמפוריום, טויס אר אס, עידן 2000, ג'נטלמן, פיצה האט ועוד - הן רק חלק מהרשתות הארציות שהציגו בכנס הזכיינות הראשון למגזר הערבי שהתקיים שלשום (ב') בנצרת. מאחורי הכנס עומדים הרשות לפיתוח כלכלי במגזרי מיעוטים במשרד רה"מ, מט"י נצרת, החממה העסקית נצרת והמרכז לקידום זכיינות בישראל. אימן סייף, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי, הדרוזי והצ'רקסי במשרד ראש הממשלה, דיבר בכנס על מטרת העל הדו-כיוונית של הרשות בנושא הזכיינות: "מצד אחד אנחנו מביאים מודל של הצלחות, רשתות שהצליחו במגזר היהודי ואותן אנו רוצים להביא ליישובים הערביים. בכנס נכחו גם; אודי שמאי, מנכ"ל פיצה האט ישראל; ואהובה תורג'מן, מנכ"לית BBB.

אנרגטיים

יו"ר המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה, יוסי רוזן, ומנכ"ל המכון, יוסי אריה, אירחו גם השנה את בכירי המשק בכנס התחזיות השנתי של המכון "תחזיות משק האנרגיה לשנת 2014". בכנס הציגו בכירי המשק את תחזיתם לשנת 2014. ראשונה פתחה את הבוקר מנכ"לית משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, אורנה הוזמן בכור, בהופעתה הראשונה הרשמית כמנכ"לית המשרד. אחריה עלה יו"ר חברת חשמל יפתח רון טל, שהסביר לקהל את עמדת החברה לקראת הרפורמה הצפויה בחברה. בהמשך היום עלו לתת את תחזיותיהם גם פרופ' ליאו ליידרמן והאלוף (במיל') יעקב עמידרור.

יוסי רוזן ואורנה בכור הוזמן / צילום: דרור סיתהכל
 יוסי רוזן ואורנה בכור הוזמן / צילום: דרור סיתהכל

יוסי רוזן ואורנה בכור-הוזמן

אל מוזיאון ארץ ישראל, שם נערך הכנס, הגיעו בכירים רבים, ביניהם: איתן מאיר, מנכ"ל דליה אנרגיות; אלי אסולין מנכ"ל דוראד; ערן יעקב, סמנכ"ל בכיר רשות המסים; גיורא אלמוגי, מנכ"ל OPC; ועוד רבים.

הרפר מזמר

אמש אירחו ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם הקרן הקיימת לישראל את ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר ורעייתו לורין ומשלחתם במלון מצודת דוד בירושלים. ארוחת הערב לוותה בנאומים חמים של ראש ממשלת ישראל וראש ממשלת קנדה והרמות כוסית לחיי החברות האמיצה. הזמרת הקנדית-ישראלית קטלין רייטר שרה את המנוני המדינות. הרפר נענה להזמנת להקת הסיקסטיז, שהופיעה באירוע ועלה לשיר עם הלהקה את השירים האהובים עליו: Sweet Caroline, With A Little Help From My Friends, Hey Jude.

שרה ובנימין נתניהו, סטיבן ולורין הרפר, קק
 שרה ובנימין נתניהו, סטיבן ולורין הרפר, קק

שרה נתניהו, סטיבן ולורין הרפר. מאחור: בנימין נתניהו

נתניהו ציין בסוף האירוע: "אני לא זוכר מתי נהניתי ככה באירוע, שרתי את כל השירים, היה פגז". נכחו: אפי שטנצלר יו"ר קק"ל ורעייתו דליה; השרים בוגי יעלון; נפתלי בנט ועוזי לנדאו; יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג; מיכאל שטראוס; קרנית פלוג; נשיא ביהמ"ש העליון אשר גרוניס; הראל לוקר; יוחנן דנינו ויורם כהן.

לדור חוזר

פרקליט המדינה היוצא, משה לדור, התארח אמש במועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל-אביב, בהופעה פומבית ראשונה מאז סיים את תפקידו. את האירוע, שנערך בשיתוף ביה"ס לעיתונאות כותרת, והנחה ברוך קרא, הפרשן המשפטי של חדשות ערוץ 10, שזכה לאחרונה בפרס סוקולוב לעיתונות.

משה לדור, אמנון דיק, בית ספר לעיתונאות
 משה לדור, אמנון דיק, בית ספר לעיתונאות

משה לדור ואמנון דיק

בעקבות פרשיית הרב פינטו, נשאל לדור לגבי יחסי בכירי המשטרה וחצרות רבנים כאלה ואחרים, והשיב: "מעולם לא הבנתי את התופעה הזו וגם היום אני לא מבין אותה". לדור הוסיף כי יש להיזהר ואמר שגם כאשר הוא מוזמן לאירוע הוא לא יודע בהכרח מי עוד הוזמן.

באירוע השתתפו בוגרים נוספים של ביה"ס כותרת, ביניהם: איילה חסון ועמרי אסנהיים. עוד נכחו: נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר; נשיא אגודת הידידים, אמנון דיק, ומנכ"לית האגודה, סיגל אדר; דודו גלבוע; ענת לוין ומאיר ברון; מוניקה וחיים מילר; השופטת בדימוס גבריאלה ועו"ד יובל לוי; אבי שומר; ניבה לניר; פרופ' עו"ד יוסף גרוס; רונית ורדי; נחמה דואק; ואיתן הבר.