האחים נקש רכשו מבנה נטוש באילת ב-20 מ' ש'

נקש ירחיבו את מלון אורכידאה עם המבנה שרכשו, שהיה סמל המאבק של הארגונים הסביבתיים

15 שנה לאחר אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באילת תוכנית להקמת מלון מול המצפה התת ימי וחוף אלמוג באילת, נראה כי התוכנית עומדת להתממש: חברת ג'ורדאש ישראל שבבעלות האחים נקש רכשה את המבנה שהוקם בשנות ה-90 דרומית למלון אורכידאה, ושעומד מאז כפיל לבן, תמורת 20 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

בשנות ה-90 רכשה חברת "דרך הערבה" שבעלות הקבלן יהודה כתב, עם שותפים, את המגרש הכולל 12 דונם דרומית למלון אורכידאה ומול המצפה התת ימי. על המגרש קיים בניין מסחרי נטוש בן 2 קומות ו-2,700 מ"ר. כתב ושותפיו יזמו תוכנית חדשה לשיפוץ הבניין והפיכתו למרכז מסחרי, ומעליו מלון בן 8 קומות ו-160 חדרים, בשטח 14,200 מ"ר בנוי כולל הבניין הקיים.

התוכנית, שכללה את שינוי ייעוד המגרש ממסחר למלונאות ומסחר, אושרה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה ב-1999 והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אף החליטה להפקיד את התוכנית להתנגדויות במטרה לפתח את החוף הדרומי של אילת. לתוכנית הוגשו התנגדויות רבות ע"י החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים שטענו כי בניית המלון צפויה לגרום נזק סביבתי רב לשמורת חוף אלמוג, וכי יש להמשיך ולרכז את הפעילות המלונאית בחוף הצפוני של אילת ולא בחוף הדרומי. ההתנגדויות לתוכנית הגיעו עד לפתחה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שהחליטה לדחות את ההתנגדויות ולאשר את התוכנית ב-2008. המחאה הציבורית שעוררה התוכנית הגיעה גם לשולחן הכנסת ב-2011. ועדת השרים לענייני פנים ושירותים, בראשות שר הפנים דאז אלי ישי, החליטה לאשר את התוכנית. זאת, בתמיכת שר התיירות דאז סטס מיסז'ניקוב, וחרף התנגדותהשר להגנת הסביבה דאז גלעד ארדן.

על פי הערכות, האחים נקש שרכשו כעת את המלון מכתב, לאחר מו"מ של שנים, יעשו שימוש במגרש על מנת להרחיב את מלון אורכידאה שבבעלותם, הממוקם צמוד למגרש. בעיריית אילת מסרו היום ל"גלובס" כי מאז אישרה הוועדה המקומית את התוכנית, הוועדה עדיין סבורה כי המבנה עומד נטוש ויוצר פגיעה סביבתית לא רק מבחינת המבנה עצמו אלא גם באזור הסמוך לו. "מנימוקים אלה, סברה אז הועדה המקומית כגוף ממליץ לוועדה המחוזית כי יש להיעתר לבקשת היזם לתוספת קומות", מסרו בעירייה, "העובדה כי אנו נמצאים שנים רבות לאחר המלצת הוועדה המקומית והמבנה עומד בשיממונו מעידה כי צדקה הוועדה המקומית בהחלטתה. בין שאר השיקולים שעמדו לנגד עיני הוועדה המקומית היו העובדה כי ממילא ייעוד המגרש הינו להקמת בית מלון והימצאותו סמוך למלון אורכידאה, שאף לו ניתנו תוספת זכויות בנייה". ראש העירייה מאיר יצחק הלוי הוסיף כי "אני סמוך ובטוח מהיכרותי עם הרוכשים, כי אלה יהפכו את המקום הנטוש למקום שיכבד את העיר אילת ואת האזור שבו הוא ממוקם, הן מהבחינה הנופית והן מהבחינה התיירותית".

אבי חורמרו, מנכ"ל ג'ורדאש ישראל, מסר כי "רכישת הנכס מהווה חלק מהאמון של ג'ורדאש בישראל בכלל ובאילת בפרט. הקבוצה רוכשת נכסים בראייה לטווח ארוך ואני בטוח שגם נכס זה יהפוך להיות אחד מסניפי הדגל של הקבוצה".