נשיא ברצלונה מודה: "שילמנו 40 מיליון אירו להורים של ניימאר"

ג'וזף מריה ברתומיאו חושף כי הוריו של הכוכב זכו לנתח משמעותי מהעסקה, אבל מתעקש כי "אנחנו לא משקרים, שילמנו עבור העברת ניימאר 57.1 מיליון אירו"

יממה אחרי התפטרותו של סנדרו רוסל מנשיאות מועדון הכדורגל של ברצלונה, פרסם הנשיא החדש ג'וזף מריה ברתומיאו פרטים חדשים בעניין רכישתו של הכוכב הברזילאי ניימאר. במסיבת עיתונאים שכינס, הודה ברתומיאו כי מתוך סכום העברה של 57.1 מיליון אירו ששילמה ברצלונה עבור העברתו בקיץ האחרון של כוכב סאנטוס, קיבלה חברת N&N (חברת Neymar da Silva and Nadine - חברה בבעלות הוריו של השחקן) סכום של 40 מיליון אירו מתוך ההעברה.

לטענת נשיא ברצלונה החדש, קבוצת הכדורגל של סנאטוס קיבלה 17.1 מיליון אירו עבור העברה. "בכל מקרה", אמר ברתומיאו, "שילמנו עבור רכישת ניימאר 57.1 מיליון אירו, ובנוסף הבטחנו 2 מיליון אירו נוספים במידה וניימאר יסיים בין שלושת המקומות הראשונים במועמדות לתואר שחקן השנה בעולם".

ברתומיאו סיפר כי חשיפת דמי ההעברה התאפשרה אחרי שהוריו של ניימאר הסכימו לפרסם את המספרים ולבטל את החיסיון מעל פרטי העסקה. ברתומיאו גם חשף באותה הזדמנות את חוזהו של ניימאר שנחתם לחמש עונות, וגילה כי "עלות השכר הכוללת שלו מסתכמת ב-56.7 מיליון אירו, שמחולקים לשלושה פרמטרים: 2.7 מיליון אירו עמלת סוכן, 10 מיליון אירו מענק חתימה, ושכר מובטח של 44 מיליון אירו".

ברתומיאו שולל את הפרסומים בתקשורת הספרדית לפיהם העברת ניימאר הגיעה לסכום כולל של קרוב ל-90 מיליון אירו, לפני עלות השכר. "אני מבטיח שאנחנו לא משקרים. משחקי כדורגל מנצחים על המגרש ולא מאחורי דלתיים סגורות. הוא (ניימאר) העדיף לבוא לשחק בברצלונה על פני מועדונים אחרים באירופה, שהסכימו לשלם יותר. ניימאר האמין בערכים של בארסה ומאוד רצה לשחק לצדו של ליאו מסי".