הפוטבול הכי פופולרי בארה"ב; בעלי הכנסה גבוהה? מעדיפים בייסבול

הסקר השנתי של חברת "האריס": 35% מאוהדי הספורט אוהבים בעיקר את ליגת ה-NFL ■ ה-NBA, למרות האטרקטיביות הגלובלית - קיבלה רק 6%

הפוטבול המקצועני ממשיך, זו השנה ה-29 ברציפות (לפחות), להיות ענף הספורט הפופולרי ביותר בארה"ב, בפער ניכר על-פני הענפים האחרים. כך עולה מהמחקר השנתי של חברת "האריס אינטראקטיב", שמבצעת את הסקר הזה מאז 1985.

על-פי הבדיקה הנכונה לשנת 2014, 35% מאוהדי הספורט האמריקאים מגדירים את ה-NFL, שמשחק הגמר העונתי שלה (סופרבול) יערך בשבוע הבא - כאהובה עליהם ביותר. ה-MLB (ליגת הבייסבול) במקום השני עם 14%, פוטבול מכללות שלישי (11%), אחר-כך מירוצי מכוניות (7%).

ה-NBA, למרות שהיא נחשבת לאטרקטיבית יותר ברמה הגלובלית, רק במקום החמישי - עם 6% מאוהדי הספורט שהגדירו אותה כמועדפת עליהם. ה-NHL (הוקי קרח) עם 5%, וכדורסל מכללות השיג רק 4%.

ה-NFL מגדילה את הפערים על-פני יתר הליגות בצורה עקבית: בסקר הראשון שערכה "האריס", ב-1985, נמצא אמנם כי היא הפופולרית ביותר, אך בפער קטן מאד על-פני הבייסבול (24% לעומת 23%).

נקודה מעניינת נוספת: הסקר ממפה את הספורט האהוב גם בכל הקשור להיבט הסוציו-אקונומי. למשקי בית שנהנים מהכנסה שנתית של למעלה מ-100 אלף דולר יש סיכויים טובים יותר להיות אוהדי בייסבול, בעוד הסבירות שאפרו-אמריקאים יתעניינו ב-MLB הוא נמוך יותר. אנשים בעלי השכלה תיכונית ומטה נוטים להעדיף יותר מאחרים מירוצי מכוניות.