מגעים לרכישת הקרקע עליה משווק פרויקט "אור בבלי"

ל"גלובס" נודע כי הסכם הרכישה מתגבש בין בעלי הקרקע, משפחת אברמוביץ ומשפחת זייתוני לבין נורית כוזהינוף ■ על פי ההסכם המתגבש, תג המחיר של הקרקע יעמוד על כ-200 מיליון שקל

מגעים לרכישת הקרקע בגבעת עמל ב' עליה משווקת ענבל אור את פרויקט אור בבבלי. ל"גלובס" נודע כי בימים אלו מתגבשת עסקה לרכישת הקרקע בהמשך של רחוב פעמוני בגבעת עמל ב'. מדובר במגרש הממוקם בצפון השכונה עליה משווקת ענבל אור את פרויקט אור בבבלי. עוד נודע ל"גלובס" כי הסכם הרכישה מתגבש בין בעלי הקרקע, משפחת אברמוביץ ומשפחת זייתוני לבין נורית כוזהינוף, בת למשפחת יהלומנים הפעילה בבורסה ליהלומים.

על פי ההסכם המתגבש, תג המחיר של הקרקע יעמוד על כ-200 מיליון שקל והגורמים המעורבים בעסקה מעריכים כי היא עתידה להיחתם סופית באמצע החודש הבא. על הקרקע המדוברת תב"ע מאושרת המאפשרת בניית 145 דירות בשני בנייני מגורים.

את הרוכשת מייצג עו"ד אביב טסה שאישר את הפרטים והוסיף כי: "קיבלנו הצעה לרכוש את הקרקע דרך מתווכים שונים. ערכנו בדיקות מקיפות של המגרש כמו גם על הזכויות שיש לכל גורם אחר על הקרקע ומצאנו באופן חד משמעי שאין לאף אחד זכויות ואנחנו לא נכנסים כאן לעסקה של מישהו אחר". בגיבוש העסקה היה שותפים גם רוני מאנה וגיא בלושינסקי שייתכן ובהמשך הדרך אף יהיו מעורבים בגיבוש קבוצה על המגרש המאפשר בניית שני מגדלי מגורים.

כזכור, הסכם האופציה שנחתם כבר לפני למעלה משנתיים בין ענבל אור לבעלי הקרקע לא מומש מעולם והסכם זה פג לקראת סוף השנה שעברה. בנוסף, כדי לפתור את הסוגיה של המחזיקים בקרקע נכון להיום, חתמה אור על הסכם פינוי עם מספר משפחות בגבעת עמל ב'. על פי הסכם זה היו אמורים לקבל המחזיקים בקרקע כ-20 אלף שקל למ"ר קיים. סך כל הפיצוי האמור היה אמור להסתכם בכ-80 מיליון שקל.

הסכם זה הותנה במימוש האופציה או רכישת הקרקע ובהוצאת היתר בניה לפרויקט. במידה וההסכם החדש לרכישת הקרקע על ידי כוזהינוף ייחתם, אין בכוונתם לחתום על הסכם דומה עם המחזיקים בקרקע אלא לפעול באמצעות בית המשפט לפינוי.

המהומה סביב עסקת רכישת הקרקע בבבלי סוחפת אחריה גם את אנשי שכונת גבעת עמל ב' שמתגוררים במקום. "הופתענו לשמוע על העסקה הנרקמת מאחורי גב התושבים לרכישת הקרקע עליה חיות 30 משפחות עוד משנת 47", כך מסר ירון כהן מועד שכונת גבעת עמל ב', "אנו מצרים על כך שמי שמתעניין ברכישת הקרקע הולך בדרכו של תשובה, רואה רק כסף ולא סופר אנשים. עוד בטרם הושלמה העסקה כבר הצהירו שאין בכוונתם לפצות את התושבים כלל והם סומכים על המערכת ההון-שלטון שתגבה אותם. כל עוד הרוכשים לא יחזרו בהם מהצהרותיהם אנו נדאג שעסקה זו לא תצא לפועל. לא נתפנה בלי שזכויותנו יכובדו".

אנשי השכנה ערכו אמש כינוס חירום בשכונה במסגרתו שקלו את צעדיהם להמשך. אחד מתושבי השכונה, יוסי כהן, הוסיף ואמר: "אם המדינה לא תעצור את היזמים הטייקונים, יישפך דם בגבעת עמל. התושבים מרגישים שאין להם מה להפסיד. נעשה כל אשר ביכולתנו למנוע פינוי ללא פיצוי הולם בכל דרך אפשרית".

ענבל אור מסרה בתגובה: "הכתבה מביעה יותר מכל דבר אחר משאלות ורחשי לב של 'אינטרסנטים' שונים, המבקשים להיכנס לנעליה של ענבל אור. עם זאת, לא ניתן להתעלם שהמוטיבציה לייזום כתבות מסוג זה, מצביעה ברורות על צדקת דרכה של ענבל אור ועל האטרקטיביות של פרויקט בבלי.

"ככל שלא היה מספיק ברור, ענבל לא ויתרה ולא תוותר על הקמת הפרויקט - לשביעות רצון הרוכשים בפרויקט ולשביעות רצון בעלי הקרקע. כי מי שמנסה ליצור מציאות אחרת, פועל על דעת עצמו, ממניעו האישיים ומניעים אלה ממילא לא יצלחו".