בובליל: "אם מהנדס עבר על החוק בחדרה - שילך לכלא"

נשיא התאחדות בוני הארץ: "יש חוק ותקנות מפורטים בנושא מי אחראי על אישור כל שלב בבנייה. הכל כתוב. חסר רק דבר אחד: מה העונש שיוטל על מי שמפר את חובותיו ועובר על החוק והתקנות"

התבטאות חריפה של נשיא התאחדות בוני הארץ, ניסים בובליל בהקשר של קריסת המרפסות בפרויקט של גינדי השקעות לפני למעלה מחודש.

"בימים האחרונים אני שומע עמיתים שלנו, אלה שעובדים איתנו כתף אל כתף, תוקפים אותנו ומספרים שהענף שלנו לא מאוזן. הם טוענים שצריך יותר פיקוח, שצריך לשים עוד מהנדס על המהנדס האחראי. להוסיף עוד בירוקרטיה ולייקר את מחיר הדירות. אין צורך בזה. יש חוק מפורט שמחייב פיקוח של מהנדס. המהנדס חייב לחתום לפני כל יציקה על כך שבדק וראה במו עיניו ואישר. בלי חתימת המהנדס לא מתבצעת היציקה. אני אומר לכם שאם מהנדס עבר על החוק בחדרה - שילך לכלא. אלה שמדברים עלינו הם שותפים לבניה. יש מהנדסים שלא עומדים בדרישות. ראיתי לא פעם שמאי שחותם על דוח אפס בלי לעלות לבניין. הוזמנו לוועדת בכספים ואם נדרש, נסביר שם כיצד מתחלקת העבודה בבניין למי שלא מבין". את הדברים אמר בובליל במסגרת יום עיון שהתקיים היום ועסק בנושא מיסוי בענף הבנייה.

עוד הוסיף בובליל, "יש חוק ותקנות מפורטים בנושא מי אחראי על אישור כל שלב בבנייה. הכל כתוב. חסר רק דבר אחד: מה העונש שיוטל על מי שמפר את חובותיו ועובר על החוק והתקנות. אני מתכוון להציע בוועדת הכספים שהכנסת תוסיף לחוק גם עונשים לעבריינים, אחרת זה יישאר חוק בלי שיניים".

כזכור, מחר מתקיים דיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא קריסת המרפסות בחדרה. אל הדיון הוזמנו הן הקבלן המבצע, חברת אורתם מליבו והן החברה היזמית של הפרויקט גינדי השקעות. בנוסף, הוזמנו לדיון עוד רשימה ארוכה של גופים השייכים לענף הנדל"ן והבנייה.

נכון להיום, טרם הסתיימו כל הבדיקות בבנייני המגורים ברחוב נחל פרת בחדרה. בישיבה אחרונה שהתקיימה בעיריית חדרה בין בעלי הדירות לנציגי חברת גינדי השקעות יחד עם נציגי העירייה הוחלט כי החברה תערוך מספר בדיקות נוספות בשני בנייני המגורים. בדיקות אלו כוללות בין היתר גם בדיקות 'פולשניות' בתוך הדירות לבדיקת יציבות המבנה.