הטיפ היומי: ענקית טכנולוגיה עם פוטנציאל זינוק של 13%

במחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצים על טקסס אינסטרומנטס ב"קנייה" ומעלים את מחיר היעד מ-45 דולר ל-48 דולר ■ "התוצאות והתחזיות טובות מהצפוי"

חברת Texas Instruments נסחרת בנאסד"ק ושווי השוק שלה הוא כ-47 מיליארד דולר. החברה מספקת שבבים ורכיבים אלקטרוניים שונים, והשוק המרכזי שאליו היא פונה, הוא שוק התקשורת האלחוטית - שם היא נחשבת לאחת מספקיות השבבים הגדולות ביותר.

החברה פרסמה את דוחות הרבעון הרביעי של שנת 2013, ואת התחזיות שלה לרבעון הראשון של 2014. גם התוצאות של הרבעון הרביעי וגם התחזיות קדימה היו טובות יותר מהצפי, בעיקר בזכות צמיחה (של כ-12% בהשוואה לשנה שעברה) בתחום האנלוגי.

החברה הודיעה על ארגון מחדש בחלק מפעילותה, בין היתר בפעילות ייצור מערכות שמשולבות במוצרי אלקטרוניקה (Embedded) ובתחום המכירה והשיווק ביפן. טקסס אינסטרומנטס צפויה לפטר כ-1,100 עובדים - כ-3% ממצבת כוח האדם שלה. כתוצאה מכך, החברה תוכל לחסוך הוצאות תפעוליות בגובה 110 מיליון דולר בשנה, כלומר ירידה של כ-3%.

החלק השלילי בדוחות היה שלמרות צמיחה של 9% במכירות ה-Embedded בשנת 2013, הרווחיות התפעולית עלתה מ-7% ל-8% בלבד, והיא רחוקה מאוד מהיעד שקבעה החברה - רווחיות תפעולית של 25%-30%. גם אם נניח שרוב החיסכון בעלויות יגיע מתחום ה-Embedded, שיעור הרווח התפעולי יצמח רק עד 15%.

ההמלצה שלנו למניית טקסס אינסטרומנטס מתבססת על הערכה שהחברה תגדיל את נתחי השוק שלה בשוק האטרקטיבי של שבבים אנלוגיים. לחברה יש מפעלים חדשים שנותנים לה יתרון על פני המתחרים שלה.

החברה גם מבצעת תכנית אגרסיבית של Buy Back (רכישה עצמית של מניות) והיקף התוכנית מגיע לכ-19% מהון המניות שלה. הירידה במכירות בפעילות המסורתית שלה מהווה "רוח נגדית" למניה, אך היא מתקזזת על ידי הצמיחה בסגמנטים האחרים.

המלצתנו למניה היא "קנייה" ואנו מעלים את מחיר היעד מ-45 דולר ל-48 דולר - פרמיה של כ-13% על מחיר השוק.

מחלקת המחקר, מריל לינץ'

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם