מחאת חצי המיליון: אגרת רשות השידור הפכה לזומבי

יש בישראל יותר מחצי מיליון בתי אב - משהו כמו שליש ממחזיקי הטלוויזיה, בחישוב גס - שלא משלמים אגרה ■ השר ארדן אמר בשבוע שעבר כי מי שבונה על ביטול האגרה משלה את עצמו. מוטב שיסתכל במראה

בתחילת החודש ביקשנו לבדוק איך יישמו ברשות השידור את דרישת שר התקשורת גלעד ארדן להפסיק את גביית אגרת הטלוויזיה באמצעות עורכי דין חיצוניים, המלווה בטרטור אזרחים, באיומים ובהטרדות. התשובה הייתה מאלפת: ההתקשרות נפסקה - אבל עורכי הדין ימשיכו להטריד 112 אלף בתי אב שנפתחו נגדם תיקים.

בהקשר הזה נחשף ב"גלובס" השבוע נתון מעניין: במסגרת מבצע גבייה נשלחו ל-450 אלף בתי אב הצעות לתשלום בתנאים נוחים תוך שמיטת חובות, אולם רק כ-15 אלף נענו. שאלנו את הרשות אם 112 אלף בתי האב שנפתחו נגדם תיקים נכללו במכותבי המבצע. התשובה: איננו מוסרים נתונים כספיים פנימיים.

לאור העובדה שמדובר ברשות שלא רק נשענת על כספי ציבור, אלא גם מבזבזת אותם באופן שניתן לתאר במילה אחת כ"חזירי" - היה מקום להתקומם על תשובה זו. אבל נניח לזה וננסה לענות בעצמנו: 112 אלף המטורטרים לא נכללו במבצע. יעידו על כך קוראים שפנו השבוע למערכת לאחר שקיבלו מכתבים מעורכי הדין המבשרים על חובות של אלפי שקלים, מהם כמה מאות בשכר-טרחה, בלי שזכו לקבל הצעה לשמיטת חובות.

זה אומר שיחד עם מאות האלפים שלא נענו למבצע, ישנם בישראל יותר מחצי מיליון בתי אב - משהו כמו שליש ממחזיקי הטלוויזיה, בחישוב גס - שלא משלמים אגרה.

השר ארדן אמר בשבוע שעבר כי מי שבונה על ביטול האגרה משלה את עצמו. מוטב שיסתכל במראה.