מניית טבע מזנקת: "פחת התרחיש הדובי עבור המניה"

סיטי: "טבע נותרת אחד השמות המועדפים עלינו בתעשיית התרופות" ■ החברה קיבלה אישור FDA לשווק את הקופקסון במינון כפול

מניית טבע מזנקת היום (ד') בבורסה בת"א וקופצת בכ-3% במסחר המוקדם בוול סטריט כאשר במהלך המסחר היא זינקה ביותר מ-4% מעל ל-46 דולר למניה - שיא שלא נראה מאז יולי 2011. הסיבה לזינוק היום היא הודעת החברה על קבלת אישור לגרסה המשופרת לקופקסון.

טבע קיבלה אישור FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לשווק את הקופקסון במינון כפול של 40 מ"ג בארה"ב. המשמעות היא שהמטופלים יקבלו 3 זריקות בשבוע במקום אחת ליום. טבע מקווה להסיט כמחצית מהמטופלים למינון החדש ובכך אולי לרכך את הפגיעה הצפויה בגין התחרות הגנרית הצפויה להיכנס בעוד מספר חודשים.

המהלך היה צפוי וטבע הודיעה בתחילת החודש בכנס משקיעים כי האישור הינו "דבר בטוח" מבחינתה. האנליסטית ליאב אברהם מסיטי, שהעלתה השבוע את ההמלצה למניה ל-50 דולר, אומרת בעקבות ההחלטה היום כי מדובר ב"צעד חשוב" עבור החברה ושאישור ה-FDA "ממזער את התרחיש הדובי עבור המניה".

"טבע נותרת אחד השמות המועדפים עלינו בתעשיית התרופות", הדגישה אברהם בסקירה שהעבירה ללקוחות.

הקופקסון, המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה, היא התרופה הנמכרת ביותר של טבע ואחראית לפי ההערכות לכ-60% מהרווח הנקי של החברה. בעוד טבע צופה כאמור להעביר 40%-50% מהמטופלים לקופקסון במינון החדש, אברהם מניחה ששיעור זה יהיה נמוך יותר ויעמוד על 27% בלבד. היא צופה שיווק אגרסיבי מצד טבע ומציינת שהרופאים בתחום מכירים את הגרסה החדשה.

מחיר התרופה, להערכת אברהם, יהיה דומה למחיר הקופקסון במינון 20 מ"ג. כאשר היא מדברת על 2 התרחישים למניה - התרחיש האופטימי הינו לירידה מתחת 40 דולר והאופטימי הינו לעלייה מעל 60 דולר; כאמור, היא סבורה כי ההחלטה היום מרחיקה את התממשות התרחיש הפסימי.