זיסאפל תמך בתגמול של 3.8 מ' ש' למנכ"ל מלונות דן הפורש

עמי הירשטיין בן ה-75 יזכה ל-2.6 מיליון שקל עבור התחייבות שלא להתחרות ברשת של משפחת פדרמן

בעלי מניות חברת מלונות דן שבשליטת משפחת פדרמן אישרו הבוקר (ד') מתן תגמולים של 3.8 מיליון שקל למנכ"ל היוצא שלה, עמי הירשטיין. זאת למרות התנגדות הגופים המוסדיים, ובהם אלטשולר שחם, תמיר פישמן, פסגות ואיילון ובתמיכת בעלי העניין - זהר זיסאפל, מייסד קבוצת רד, ויצחק סלע.

עיקר הסכום - 2.6 מיליון שקל - יוענק להירשטיין בן ה-75 בתמורה להתחייבותו שלא להתחרות ברשת, ולא לעסוק בתחום המלונאות במשך שנתיים ממועד סיום כהונתו. נוסף על כך, ייהנה הירשטיין מפיצויי פיטורין מוגדלים בהיקף של 1.2 מיליון שקל - 50% יותר ממה שהוא זכאי לו במסגרת הסכם העסקתו. הירשטיין, בן 75, הודיע באוקטובר האחרון על פרישה מהתפקיד בתום כהונה של 25 שנים.

בוועדת התגמול ובדירקטוריון ציינו בין היתר את "תרומתו המשמעותית של עמי הירשטיין להשגת יעדי החברה והשאת רווחיה במשך 25 שנות ניהולה, שבמהלכן הגיעה החברה להישגים מרשימים". עוד ציינו, כי התגמולים ראויים וסבירים, כי הסכם העסקתו של הירשטיין אינו כולל תנאי פרישה, וכי בשל סיום תפקידו הוא לא זכאי לתשלום מענק שנתי בגין 2013.

את הירשטיין מחליף בתפקיד רפי שדה. שדה כיהן בעבר כמנכ"ל רשת מלונות ישרוטל ורשת מלונות פתאל, ועזב לאחרונה את תפקידו כיו"ר רשת מלונות אפריקה ישראל (קראון פלאזה), לאחר כהונה קצרה של פחות משנה.

עלות העסקתו של הירשטיין ב-2013 הגיעה ל-4.35 מיליון שקל - 1.6 מיליון שקל כשכר ו-2.75 מיליון שקל כמענק בגין תוצאות הרשת ב-2012.

סך עלות העסקתו בחמש השנים האחרונות (2009-2013) הצטבר ליותר מ-20 מיליון שקל.

רשת דן, שבשליטת מיכאל פדרמן, מונה 14 בתי מלון ברחבי הארץ, ונוסף על כך יש לה פעילות ייזום של הקמת מלון בבאנגלור שבהודו. למרות עלייה מתונה של כ-1% בהכנסות הרשת, שהסתכמו בינואר-ספטמבר 2013 ב-853 מיליון שקל, סבלה דן משחיקת הרווחיות התפעולית, ורווחיה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הצטמצמו ב-20% ל-77.5 מיליון שקל. מניית מלונות דן קפצה בשנה האחרונה ב-87%, והיא ומשקפת לחברה שווי של 2.5 מיליארד שקל.