התלונות נגד משרד התקשורת נמשכות: "עובדים רק בפקסים"

איגוד לשכות המסחר בתלונה: עובד עזב ואגף הספקטרום לא נותן שירות ■ משרד התקשורת בתגובה: עוברים רה ארגון בקרוב המצב ישתפר

אגף הספקטרום במשרד התקשורת שוב מהווה מושא לביקורת קשה על השירות הלקוי שהוא נותן. איגוד לשכות המסחר, בתיאום עם יבואני ציוד קצה וסוכני מכס, פנה במכתב חריף למנכ"ל משרד התקשורת בעקבות התנהלות האגף. במכתב מציין סגן נשיא האיגוד, אמיר שני, כי לאחרונה פרש מאגף הספקטרום עובד באגף, ומאז ועד כתיבת שורות אלו, הפכה העבודה מול האגף, שהייתה גם כך בעייתית, לקשה באופן שאינו סביר.

הכותב מביא דוגמאות שעימן נדרשים סוכני המכס/יבואנים להתמודד:

1. מסמכי בקשות ניתן להעביר בפקס בלבד ולשולח הפקס אין כל אפשרות לברר האם המסמכים התקבלו כנדרש ובמלואם.

2. לא ניתן להתקשר ולנהל עם הרפרנטים באגף דו שיח מינימאלי, על מנת לפתור בעיות או להשיב לשאלות, לא טלפונית ולא במייל. בעבר ניתן היה לתקשר מעט עם העובד אולם כיום, אין ולו את המעט הזה.

3. בקרב סוכני מכס ויבואנים, נוצר רושם כי באגף אין כל תהליך של למידה ותיעוד. פריטים אשר נבדקו ביסודיות בעבר נבדקים מחדש כאילו הגיעו בפעם הראשונה.

4. משלוחים לרשות הפלסטינית אשר אושרו ע"י קמ"ט תקשורת וזקוקים לאישור פורמאלי של האגף, מעוכבים שלא לצורך בניגוד לנוהל שהיה נהוג שנים רבות בעבר.

הטענות הנ"ל מתקבלות חדשות לבקרים מקהיליית סוכני המכס וגם מלקוחותיהם היבואנים, כותב שני. "לאור האמור לעיל ונוכח העובדה שפניה לקבלת אישורי יבוא ממחלקת הספקטרום, הפכה לקשה באופן שאינו מתקבל על הדעת בעת עבודה מול משרד ממשלתי ופוגעת לא רק ביבואנים אלא גם ובעיקר בלקוחותיהם, נבקש כי תזומן בדחיפות פגישה בנושא, במטרה ללבן ולשפר את נהלי העבודה לרווחת כלל המשתמשים בשירותי האגף", הוא מסיים.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "אגף הספקטרום במשרד התקשורת עובר בימים אלה רה ארגון שאחת התוצאות שלו תהיה ייעול השירות בנושא בדיקת בקשות יבוא של ציוד אלחוטי . המשרד מטפל בימים אלו באיתור מחליף לעובד ולאחר קליטתו בטוחנו כי הטיפול ישתפר".