אורמד שזינקה ב-300%: תוצאות בטיחות טובות בניסוי

החברה פרסמה לבקשת ה-FDA תוצאות בטיחות מניסוי שלב IIa בגלולת אינסולין בבליעה לטיפול בסוכרת סוג 2, ותפרסם את תוצאות היעילות מן המוצר בכנס בעתיד הקרוב ■ זינקה 300% בין 20 בדצמבר ל-10 בינואר, ירדה 30% ושוב עלתה 21%

אורמד פרסמה היום את תוצאות הבטיחות מניסוי שלב IIa שלה בגלולת אינסולין בבליעה לטיפול בסוכרת סוג 2. החברה התבקשה על ידי ה-FDA לערוך את הניסוי כדי לבחון את הבטיחות והפרמטרים של העיבוד על יד הגוף של האינסולין שבמוצר. כדי להמשיך לניסוי שלב II גדול ומשמעותי, החברה הייתה זקוקה רק לאישור בטיחות במוצר זה, ואותו אכן קיבלה כעת.

מניית אורמד בנאסד"ק משתוללת בחודש האחרון. בין 20 בדצמבר ל-10 בינואר עלתה מניית החברה כמעט 300% ולאחר מכן חלו ירידות של 30%, אך היא שוב עלתה 21% בתחילת השבוע עם ההודעה של החברה על מועד התוצאות הצפויות, זאת למרות שכבר היה ידוע כי התוצאות אמורות להתפרסם בקרוב.

החברה ציינה מראש כי מדובר בניסוי קטן שנועד קודם כל להבטיח את בטיחות המוצר ולאפשר את המשך הפיתוח. שווי החברה כעת הוא 253 מיליון דולר.

בשלב זה החברה אינה חושפת את הנתונים שלה לגבי יעילות המוצר, ככל שהיו כאלה, אלא תעשה זאת בכנס בתחום הסוכרת שיערך במועד לא ידוע בעתיד. בניסוי השתתפו 30 איש בשתי קבוצות מינון וקבוצת ביקורת. בניסוי בגודל הזה אין מצפים בהכרח לתוצאות יעילות מובהקות סטטיסטית, אולם כן מצפים לרמזי יעילות, ויש להניח כי החברה מצאה כאלה בהינתן שהיא מצהירה על כוונתה להמשיך ולפתח את המוצר, ולהיכנס לניסוי שעלותו יכולה להגיע למעל 10 מיליון דולר.

אורמד פרסמה לאחרונה תשקיף מדף לגיוס 100 מיליון דולר בנאסד"ק, אולם יש לה מספיק הון כדי לבצע את הניסוי שלב II גם ללא גיוס נוסף.