וולס פארגו: תתכוננו לגל ירידות בשווקים; "תהיה שנה סוערת"

ג'ינה מרטין- אדאמס, אסטרטגית השקעות בכירה בוולס פארגו, טוענת בראיון ל-CNBC כי השינוי במדיניות הפד יגרום לתנודיות רבה בשווקים ■ אדאמס מעריכה שמדד ה-S&P 500 ברמה של 1,850 נקודות

כדאי שתתכוננו לגל ירידות בשוק המניות בחודשים הקרובים, כך טוענת ג'ינה מרטין- אדאמס, אסטרטגית השקעות בכירה בוולס פארגו, שהתראיינה ל-CNBC בעקבות החלטת הפד לצמצם את רכישות האג"ח.

מרטין-אדאמס פסימית בכל הנוגע לביצעוים של שוק המניות האמריקאי השנה. להערכתה, מדד ה-S&P 500 יסיים את 2014 ברמה של 1,850 נקודות, או כ-4% מעל הרמה שבה הוא נסחר כיום. זאת לאחר שהוא סיים את 2013 עם תשואה של כ-29%.

"קיימת סבירות גבוהה שזאת הולכת להיות שנה סוערת ותנודתית", מציינת אדאמס. "נראה כי השינוי במדיניות של הפד יהיה הגורם המרכזי לתנודתיות הזו", היא מוסיפה.

אדאמס מתייחסת בדבריה להחלטת הפד מאתמול להפחית בעוד 10 מיליארד דולר את התמריצים המוניטאריים לרמה של 65 מיליארד דולר, לאחר שלפני כחודש הוא הפחית לראשונה את קצב רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר.

אז מדוע המטבעות של השווקים המתעוררים נופלים ומערערים את היציבות הכלכלית במדינות המתפתחות? אדאמס מסבירה כי רבים בשוק סבורים כי הסיבה לכך היא שהחובות של השווקים המתעוררים רגישים הרבה יותר למדיניות המוניטארית של הפד. "אז אני חושבת שרוב התנודיות בשוק מיוחסת לשינוי המגמה של הפד".

למרות שהיא צופה כי רווחי החברות יצמחו ב-7% ב-2014, אדאמס עדיין סבורה כי שוק המניות יתאפיין השנה בתנודתיות רבה ויעניק תשואה נמוכה למשקיעים, בעיקר בשל חילופי המשמרות ושינוי המדיניות בפד.

בנוסף, אדאמס מעריכה כי לאחר שהפד יסיים עם תוכנית הרכישות, הוא יתחיל להעלות את הריבית בתחילת 2015, עניין שיוסיף לתנודתיות בשווקים.