אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית תגיע לישראל ב-2016

המבחן האחרון של כ-700 מתעמלות אירופיות מ-47 מדינות, רגע לפני אולימפיאדת ריו דה ז'ניירו - יתקיים באולם הספורט החדש בחולון

הישג לספורט הישראלי בזירה הבינלאומית: ההתאחדות ההתעמלות האמנותית האירופית קבעה בישיבתה שנערכה בלוזאן, שווייץ, כי ישראל תארח במאי 2016 את אליפות אירופה. זו תהיה הפעם הראשונה שישראל מארחת את האירוע הזה.

בישיבה שהתקיימה בלוזאן ייצגו את ישראל יו"ר איגוד ההתעמלות אופיר פינס, וראש עיריית חולון מוטי ששון. לשלב הסופי של ההתמודדות על אירוח אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית הגיעו בולגריה וישראל. בהצבעה חשאית שהתקיימה זכתה ישראל בתמיכה של 10 נציגים, לעומת 7 נציגים שתמכו בבולגריה.

אליפות אירופה שתתקיים בישראל הבטיחו השתתפותן כבר 47 מדינות, כשלתחרות תגענה כ-700 מתעמלות. "מדובר בארוע החשוב ביותר בהתעמלות אמנותית שיהיה בשנת 2016. זה יהיה המבחן האחרון של המתעמלות לקראת המשחקים האולימפיים בריו, וצפויה להתקיים כאן תחרות בינלאומית ברמה גבוהה מאד. ישראל מאד מוערכת בהתעמלות אמנותית, ואני שמח שנתנו בנו אמון גדול", מסר אופיר פינס.

פינס הוסיף כי התחרות תתקיים באולם הספורט החדש בחולון שתכולתו 4,500 מקומות ישיבה, וייחנך בסוף השנה הנוכחית.

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, מסר: "מדובר באירוח אירוע רב חשיבות, יוקרתי ביותר. אני בטוח שהוא יתנהל בסטנדרט גבוה מאד, ובסיומו נהיה גאים בארגון שלו. ארוע בסדר גודל כזה יקדם מאד את ההתעמלות האמנותית".