סופר אירוע: המספרים מאחורי הסופרבול

מפרסמים ששפכו יותר מ-2 מיליארד בתוך עשור, צפיית שיא בטלוויזיה, עשרות מיליוני אמריקאים שמנצלים את המשחק כדי להזמין טייק-אווי, ועוד

הסופרבול ה-48 בניו ג'רזי הפך מזמן לאירוע הגדול בתרבות האמריקאית. זה כבר לא רק המפגש הספורטיבי עצמו, אלא בעיקר כל המסביב - העניין סביב המופע הגדול במחצית, טירוף ההימורים בלאס וגאס, המפרסמים שמוכנים לשלם סכום של 4 מיליון דולר לברייק של 30 שניות, חברות המזון המהיר שביום אחד רושמות מחזור שלא יתקרבו אליו במהלך השנה כולה. הנה כמה מהמספרים לקראת המשחק בין שתי אסכולות הפוכות של המשחק - סיאטל סיהוקס (קבוצת ההגנה הכי טובה בליגה העונה) לדנבר ברונקוס (קבוצת ההתקפה הטובה בליגה).

1967 השנה בה נערך הסופרבול הראשון, לאחר ששתי הליגות המקצועניות, ה-NFL וה-AFL - התאחדו. עד אותה שנה, לכל ליגה היתה אלופה משלה.

30% מהמקומות באצטדיון בלוס אנג'לס בסופרבול הראשון נותרו ריקים, לאחר שהקהל עוד לא לגמרי הצליח לעכל את הפורמט. מאז כל הסופרבולים הם סולד-אאוט.

12 דולר היה מחיר הכרטיס היקר ביותר (מחיר נקוב) לסופרבול הראשון, לעומת מחיר של 2,600 דולר מחיר נקוב לסופרבול הלילה.

הפעם הראשונה בה הסופרבול יערך באצטדיון פתוח תהיה הלילה באצטדיון מטלייף בניו ג'רזי (מלבד סופרבולים שנערכו בשמש הנעימה של פלורידה), אבל להבדיל מהתחזיות הקודרות הקור יהיה סביר - צפי ל-5 מעלות צלזיוס בבעיטת הפתיחה.

2 מספר הזכיות בסופרבול, יחד, ששתי הקבוצות חולקות (אבל שתיהן של הברונקוס).

6 מספר הזכיות של פיטסבורג סטילרס בסופרבול - שיא NFL.

51 דקות של פרסומות שודרו בסך הכל במהלך הסופרבול האחרון בניו אורלינס.

16 דקות "נטו" בלבד היה הזמן הכולל שבו שיחקו שתי הקבוצות בסופרבול האחרון.

12 דקות הוקדשו להופעת המחצית (של ביונסה) בסופרבול האחרון.

0 דולר הוא הסכום שמשולם לאמנים שמופיעים במהלך מחצית הסופרבול.

34 דקות שלמות של הפסקת חשמל עצרו את המשחק במהלך הרבע השלישי בסופרבול בשנה שעברה.

9 מ-10 התוכניות הכי נצפות בהיסטוריה של הטלוויזיה האמריקאית הן משחקי סופרבול.

2.01 מיליארד דולר הוא הסכום הכולל ששילמו המפרסמים עבור פרסום בסופרבול בעשור האחרון.

48 מיליון אמריקנים צפויים להזמין אוכל ב"טייק אווי" במהלך יום הסופרבול, הנתון השני הכי גבוה אחרי "חג ההודיה".