דירות ביד2: מה הפער בין מחיר מבוקש למחיר בפועל?

רוכשי הדירות בת"א מצליחים להוריד את המוכרים הכי הרבה ■ באיזו עיר הדירה נמכרת תוך 3.5 חודשים והיכן זה לוקח יותר מ-7 חודשים? ■ אם תנסה למכור דירה בת"א ב-2.11 מיליון שקל - כמה תקבל עליה בפועל? צפו בטבלאות

בגבעתיים הדירות נחטפות כמו לחמניות חמות, בנתיבות הכי קשה למכור דירה ובתל אביב מצליחים להוריד את המוכרים הכי הרבה במחיר. נתונים שפרסם היום (ב') אתר יד2 חושפים את המתרחש מאחורי הקלעים בזירת הלוח המקוון ומה קורה בשטח: איפה נמכרות הדירות הכי מהר ומהו הפער האמיתי בין המחיר המבוקש במודעה למחיר שנסגר בפועל בין הצדדים, אחרי מיקוח.

הפער הגדול ביותר בין המחיר המבוקש למחיר הסגירה הוא בת"א - 168 אלף שקל. יש לציין כי המחיר הריאלי של הדירות בת"א הוא הגבוה ביותר בישראל, ומכאן ההסבר לפער הנומינלי הגבוה. באחוזים, מדובר בפער של 7.2% בממוצע, כאשר קריית ביאליק היא שמציגה את הפער הגדול עם 7.7% פחות מהמחיר המבוקש, ואחריה חיפה עם פער של 7.3%.

ואיפה מתפשרים הכי פחות? באשקלון, שם מוכרי הדירות מוותרים רק על 3.8% ממחיר הדירה המבוקש. בשדרות חל שיפור משמעותי השנה: הפער בין המחיר המבוקש למחיר הסגירה הצטמצם מ-16.3% ל-2.2% בלבד, ככל הנראה מהשיפור במצב הביטחוני ביישוב.

"המחירים המבוקשים קרובים ב-2%-7% למחירי הסגירה והביקושים ברוב הערים בארץ נותרו קשיחים גם ב-2013", מסר רועי שגב, סמנכ"ל באתר יד2. "במילים אחרות, לאור מצוקת הדיור, השוק הוא עדיין שוק של מוכרים והם לא נאלצים לחתוך במחירי הדירות ולעשות פשרות כואבות מדי".

כאמור, בגבעתיים הדירות נמכרות הכי מהר. לפי נתוני יד2, דירות בגבעתיים נמכרות בממוצע תוך 3.5 חודשים מיום פרסום המודעה בלוח המקוון, ואחריה הוד השרון (3.7 חודשים), אבן יהודה ושדרות (3.8 חודשים בכל אחת מהערים). בנתיבות לוקח למוכרים 7.1 חודשים למכור דירה, בצפת 6.3 חודשים, בירושלים 5.2 חודשים ובת"א 5 חודשים.

דירות 1
 דירות 1

נתוני אתר יד 2
 נתוני אתר יד 2