וול סטריט ננעלה בירידות חדות: מדד הנאסד"ק נפל 2.6%

החשש מההאטה בסין הכביד על המדדים ■ מדד מנהלי הרכש של התעשייה לחודש ינואר עמד על 51.3 נקודות - לעומת הצפי שעמד על כ-56 נקודות ■ הנאסד"ק רשם ירידה יומית של מעל ל-100 נק' לראשונה מאז נובמבר 2011

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים חדות, לאחר פרסום מדד מנהלי הרכש בארה"ב, ועל רקע החששות מההאטה בסין והטלטלה בשווקים המתעוררים. המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות גם כן, לאחר מגמה שלילית בבורסות אסיה מוקדם יותר היום.

בזירת המאקרו התפרסם היום בגוש האירו מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור, שהצביע על התרחבות בפעילות הייצור בחודש ינואר ורשם קריאה של 54 נקודות, מעט מעל צפי האנליסטים בשוק שעמד על קריאה של 53.9 נקודות. לפני הנתונים, חל שיפור בפעילות הייצור בספרד, והמדד טיפס לרמה של 52.2 נקודות, מעל הצפי בשוק. באיטליה, לעומת זאת, המדד ירד ל-53.1 נקודות.

האינפלציה הנמוכה באירופה עלולה להוביל אותה למצב של דיפלציה וקיים סיכון לנחיתה קשה בסין שתוביל לפיצוץ בועת האשראי. בעקבות גורמים אלה, סערה קשה עלולה להכות בשווקים. כך מעריכים כלכלני סוסייטה ז'נרל במזכר ששלחו ללקוחות. עם פתיחת השנה, נרשמו מימושים בשוק המניות, בעיקר בשל החשש מהתפתחות משבר בשווקים המתעוררים וחולשה בפעילות הכלכלית בסין וארה"ב. אנליסטים מנסים לחזות האם מדובר בתיקון רגעי או שמא במגמה מתמשכת.

בסוסייטה ז'נרל מודאגים מכך שהמדיניות שמובילים המחוקקים בסין ואירופה עלולה להוות טריגר לגל מימושים נרחב יותר. "הסיכון לנחיתה קשה של כלכלת סין הוא אינו זניח", נכתב במזכר. להערכת הבנק הצרפתי, "הטריגר הסביר ביותר לירידות הוא שהתוכנית הסינית למיתון שוק האשראי הסיני תצא משליטה ותוביל לפיצוץ בנקאות הצללים, משבר נזילות שיתרחב לכל השוק הפיננסי".

בזירת המאקרו הארה"ב פורסם היום מדד מנהלי הרכש של התעשייה לחודש ינואר, סקר ISM. הקריאה לחודש ינואר עמדה על 51.3 נקודות, לעומת 56.5 נקודות בדצמבר. הצפי היה לקריאה של כ-56 נקודות.

הוצאות הבנייה בדצמבר, נתון נוסף שפורסם היום, עלו ב-0.1%.

במהלך היום התפרסמו נתוני מכירות הרכבים בינואר. בין היתר נציין את מניות יצרניות כלי הרכב פורד וג'נרל מוטורס .

סוכנות הידיעות "בלומברג" פרסמה בסוף השבוע האחרון ידיעה נרחבת על חברת התרופות הקנדית Valeant עם בשורה מעניינת מאוד למשקיעי טבע . ב-Aegis Capital מעריכים כי טבע היא הבחירה הטובה ביותר שיכולה להיות ל-ואלנט.

החברות גילת וטאיקום, ספקית שירותי תקשורת לוויינית מובילה באסיה, הודיעו היום על השקת שירות ה-IPSTAR להאצת הקישוריות בפס רחב באזור אסיה והפסיפיק.

חברת רדקום הכריזה היום על השקת MaveriQ - פתרון ה- Probe הראשון בשוק, המותאם לוירטואליזציה של פונקציות רשת.

מניית פייסבוק עמדה במוקד לאחר שטיפסה בשבוע שעבר לשיא כל הזמנים על רקע פרסום הדוחות הכספיים.