מי מתעסק? מיקו מהסרט "צ'רלי וחצי" תובע את מקדונלד'ס

הפרסומת של מקדונלד'ס שבמרכזה סצנה מהסרט "צ'רלי וחצי" הכעיסה את דוד שושן, שלא קיבל תשלום עבור הפרסומת - וכעת דורש פיצוי בסך 50 אלף שקל

בשבועות האחרונים אי-אפשר להתחמק מהפרסומת של רשת מקדונלד'ס, שמשווקת את סדרת ההמבורגרים החדשה שלה בעזרת הסצנה האחרונה והבלתי נשכחת מהסרט "צ'רלי וחצי". אך כמו במקרים דומים בחייו, מאז הצטלם לסרט בשנת 1973, גם הפעם נשאר דוד שושן (52), שגילם את הילד מיקו, מחוץ לעוגת התמלוגים.

בימים האחרונים הוציא שושן מכתב התראה, באמצעות עו"ד רועי שעיה ממשרד עו"ד שעיה ושות', לחברת אלוניאל, זכיין מקדונלד'ס ישראל, ולמשרד הפרסום יהושע TBWA, בדרישה לפצותו על שימוש בדמותו ובפניו בפרסומת המדוברת. שושן טוען במכתבו כי מקדונלד'ס ישראל ומשרד הפרסום מפרים זכויות יוצרים, ודורש לפצותו בסכום של 50 אלף שקל.

"הייתי המום כשפתחתי טלוויזיה ופתאום ראיתי את הדמות שלי מהסרט", אומר שושן ל-mako בידור. "אף אחד לא דיבר איתי לפני זה, אף אחד לא הכין אותי, וכמובן שלא קיבלתי אגורה על השימוש בדמות שלי. אני חתום בארגון 'אשכולות', שדרכו אני מקבל תמלוגים על שידור הסרט בטלוויזיה, אבל פה עשו שימוש בדמות שלי מבלי לשאול אותי ובלי הסכמתי".

בפרסומת המדוברת מגיעים מיקו וצ'רלי לשדה התעופה לפני שמיקו ממריא עם דודתו לארה"ב. בשיחת הפרידה מסביר לו צ'רלי כי החיים באמריקה הם לא כמו בישראל, או כפי שמציגה זאת הפרסומת - שם אין את ההמבורגרים שיש כאן.

גורמים בתחום מוסיפים כי בניגוד לשושן, השחקן יהודה ברקן קיבל תשלום עבור הפרסומת ואף הקליט עבורה בקולו טקסט חדש. זאת בניגוד לקולו של מיקו בפרסומת, שדובב על-ידי שחקן אחר.

מחברת מקדונלד'ס ומשרד הפרסום יהושע TBWA נמסר בתגובה: "מקדונלד'ס ומשרד הפרסום יהושע TBWA התקשרו עם חברת NMC יונייטד אנטרטיימנט בע"מ בהסכם רישיון, על-פיו רכשו את רשות השימוש בזכויות בסרט 'צ'רלי וחצי' לצורך הפרסומת, וזאת לאחר שיונייטד אישרה כי הינה הבעלים של מלוא זכויות הקניין הרוחני בסרט 'צ'רלי וחצי'. לפיכך, כל פנייה הקשורה לתשלום זכויות צריכה להיות מופנית לחברת NMC יונייטד".