רכבת לילה ליבנה: "הדלת לא נפתחה, פספסנו את התחנה"

נסיעת הרכבת הפרברית האחרונה מת"א לדרום אמש נגמרה בתקרית לא נעימה: לטענת נוסעים, חלק מהדלתות לא נפתחו בתחנת רחובות, והם פספסו את התחנה ■ הנוסעים דרשו פיתרון תחבורתי בשל השעה המאוחרת וחסמו את הדלתות

אין מוצא, לא זזים מכאן: כ-30 נוסעים שהיו אמש (א') על הרכבת הפרברית האחרונה מתל אביב לדרום, סמוך לשעה 23:30, לא הצליחו לטענתם לרדת בתחנת רחובות, ככל הנראה בעקבות תקלה טכנית. הרכבת המשיכה לתחנת יבנה והנוסעים, שחששו כי בשל השעה המאוחרת לא יצליחו להגיע לביתם, עיכבו את תנועת הרכבת במשך כשעה ודרשו שיימצא להם פיתרון תחבורתי. לטענתם, הסדרן סירב לעזור להם ודרש לפנותם בכוח.

"בשלושת הקרונות הראשונים, שבהם הצטופפו רוב הנוסעים כדי לרדת בתחנה, הדלתות לא נפתחו בתחנת רחובות", סיפר לחדשות 2 Online ליאור, אחד הנוסעים. "זו התחנה שרוב האנשים יורדים בה בדרך כלל בשעה הזו. אחרי שהדלתות לא נפתחו, אנשים התחילו לצעוק ולהילחץ, כי כבר אין תחבורה ציבורית בשעה הזו".

יעל, נוסעת נוספת, הדגישה כי הדלת לא הגיבה: "לא היה אור מסביב לכפתור, ניסינו לפתוח את הדלת ולא הצלחנו. ראינו אנשים שיצאו מקרונות אחרים חולפים על פנינו".

"הפקח לא ירד לוודא שניתן לצאת מהדלתות"

"ראינו שהיא ממשיכה לנסוע ליבנה והתחלנו לרוץ ברכבת ולחפש את הסדרן כדי לספר לו על התקרית", הוסיף ליאור. "מצאנו אותו רק בקרון האחרון, יושב בנוח על אחד הספסלים. הוא לא האמין לנו, ואמר שזה לא סביר שדבר כזה יקרה. תוך כדי שהתווכחנו איתו הגיעו עוד נוסעים לקרון האחרון".

יעל ציינה כי הפקח טען שפתח את הדלתות, אך לדבריה הוא לא ירד לרציף על מנת לראות שכל הדלתות אכן עובדות והנוסעים יוצאים מהרכבת.

לדברי הנוסעים, התנהגות הסדרן לא הייתה הולמת. "כשהערנו לפקח הוא התחיל להתגונן ודיבר לא יפה וצעק עלינו", טענה יעל. ליאור ציין כי הסדרן אמר לנוסעים כשהרכבת הגיעה ליבנה: "אין לי מה לעשות, תרדו כאן", ולא הציע פיתרון.

עשרות הנוסעים החליטו לעצור את תנועת הרכבת עד שתימצא דרך בה יוכלו לשוב לבתיהם ומנעו מהדלתות להיסגר. "חסמנו את הדלתות בגופנו ועמדנו על הדלת", הסביר ליאור ויעל אמרה כי "אם היו נותנים לנו טלפון של מישהו אחראי, לא היינו מעכבים את הרכבת. היינו חייבים שמישהו שם ידאג לנו".

לטענת מספר נוסעים, הסדרן קרא למאבטחים בתחנת יבנה ודרש מהם להוריד את הנוסעים שמפריעים לתנועת הרכבת, בדרכה לאשקלון. "המאבטחים אמרו שהם לא ישתמשו נגדנו בכוח, מכיוון שאנחנו צודקים", הוסיף ליאור, ובעקבות כך לדברי הנוסעים הוזמנה המשטרה בטענה כי הנוסעים מפרים את הסדר.

"הסדרן הודיע בכריזה שהרכבת מתעכבת בגלל הפרות ואי סדר של נוסעים בקרון האחרון - אולי הוא חשב שהנוסעים לאשקלון יכעסו עלינו, אבל הם גם היו בעדנו", הדגיש ליאור, שציין כי לאחר מאבק הצליח הסדרן לדחוף פיזית את הנוסעים שחסמו את הדלת ולאפשר את המשך הנסיעה. "מיד לאחר מכן השוטרים הגיעו, והם היו בהלם כשסיפרנו להם", סיפר ליאור על תגובת המשטרה.

רוב הנוסעים הגיעו לביתם רק בסביבות השעה אחת. חלקם נסעו במוניות שהוזמנו על ידי הרכבת, וחלקם חזרו בטרמפים. "בסופו של דבר הביאו מוניות, והשוטרים ליוו אותנו עד הבית. תודה לרכבת שדאגו לנו בסוף", הוסיפה דליה, אחת הנוסעות, שציינה כי היא אינה יודעת מה סיבת המחדל.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "אמש עיכבו כעשרה נוסעים את נסיעתה של הרכבת הפרברית מתחנת יבנה מזרח לכיוון דרום. לטענת הנוסעים, דלתות הרכבת לא נפתחו בעת שעצרה בתחנת רחובות. מכיוון ובעת העצירה בתחנת רחובות ירדו מהרכבת עשרות נוסעים אחרים, בדק פקח הרכבת בעת העצירה בתחנת יבנה את דלתות הרכבת בקרונות בהם שהו הנוסעים, והן נמצאו תקינות".

"למרות שהוזמנו עבור הנוסעים מוניות, במשך 20 דקות סירבו אותם הנוסעים לשחרר את דלתות הרכבת ולאפשר לה להמשיך בנסיעתה, תוך פגיעה בשאר הנוסעים שעל הרכבת", נמסר מהרכבת.