פיתוח התשתיות של נוקיה בישראל בחברה חדשה: אטרינט

פעילות הפיתוח, נרכשה ע"י העובדים מ-NSN ועברה ספין-אוף להקמת חברה חדשה – אטרינט - לאחר שקיבלו השקעה שאפשרה לבצע את העסקה

אחרי יותר מעשור מגיעה פעילות הפיתוח של תחום תשתיות התקשורת של נוקיה (NSN) לסוף דרכה בישראל. עובדי חטיבת הפיתוח בישראל של נוקיה בתחום התשתיות יוצאים לדרך החדשה. פעילות הפיתוח, נרכשה ע"י העובדים מ-NSN ועברה ספין-אוף להקמת חברה חדשה - אטרינט - לאחר שקיבלו השקעה שאפשרה לבצע את העסקה.

אם השם אטרינט נשמע מוכר, הרי זה בעקבות חברת אטריקה הישראלית, שנרכשה ע"י NSN בשנת 2007. אומנם בקורות החיים של שלושת מייסדי אטרינט באתר החברה - אפי לוי, המנכ"ל; אוהד קמר; ומאיר בן משה - לא מופיע אזכור של אטריקה, אבל תחום העיסוק דומה למדי. אטרינט רכשה את פעילות הפיתוח של יחידת ה-CET (Carrier Ethernet Transport) של NSN, שמפתחת ציוד תקשורת לרשתות הטלקום המבוסס על פרוטוקול האת'רנט. בדומה למרחב הפעילות ההיסטורי של אטריקה.

השלב החדש בחיי הפעילות מגיע לאחר מספר סבבי פיטורים שארעו במרכז הפיתוח הישראלי, במקביל לקשיים בהם נתקלה נוקיה בעולם. בשיאה, לאחר רכישת אטריקה, עמדה הפעילות המקומית של NSN על כ-500 עובדים בישראל. באטרינט, יש 25 עובדים בלבד, לאחר מספר סבבי פיטורים משמעותיים שארעו בחמש השנים האחרונות.

המיקוד של אטרינט יהיה סביב ההייפ הנוכחי בעולם ציוד התקשורת: אספקת תוכנה לייעול והוזלת העברת התכנים ברשת (SDN ו-NFV). הלקוחה הראשונה של הפעילות היא NSN שאטרינט תספק שירותי תמיכה ופיתוח ללקוחותיה בתחומי ניהול הרשתות. לדברי לוי: "הידע הרחב שרכשנו לאורך השנים בפיתוח מערכות קצה לקצה בתחום ה- Ethernet ומערכת ניהול הרשתות המתקדמת שפיתחנו, יאפשרו לנו להטביע את חותמנו בתחום של ניהול מערכות תקשורת".