ה-i10 החדשה מציעה ביצועים זריזים והרבה פחות פשרות

יונדאי היא המותג המוביל בישראל, מכוניות מיני הן הסגמנט הצומח ביותר וה-I10 היא מועמדת רצינית לתואר "המכונית הנמכרת ביותר בישראל ב-2014"

בשנת 1998 נחתה בישראל מכונית עירונית זעירה בשם יונדאי אתוס. זו הייתה קופסת פח רבועה עם גלגלים זעירים, פרופורציות מוזרות ותא נוסעים בסיסי. באותם ימים יונדאי היתה אנדרדוג. לפיכך, למרות, שהאתוס היתה המכונית הזולה יותר בזמנה, מכירותיה היו זניחות.

16 שנים מאוחר יותר יוצאת ה-I10 החדשה, היורשת הרוחנית של אותה אתוס, לשוק שלא היה יכול להיות שונה יותר. יונדאי היא המותג המוביל בישראל, מכוניות מיני הן הסגמנט הצומח ביותר וה-I10 היא מועמדת רצינית לתואר "המכונית הנמכרת ביותר בישראל ב-2014".

את ה-I10 הידנית הבסיסית פגשנו לאחרונה בעת ההשקה הבינלאומית של הרכב ולפיכך מיהרנו לשים את היד על גרסת ה-1.25 ליטר האוטומטית, שתהיה פופולרית במיוחד. חיצונית מדובר בשינוי כיוון. המכונית הנוכחית לא מתביישת להשתרע לרוחב הכביש עם גג נמוך יותר, זנב רחב ועיצוב חלקלק. כפי שהגדיר זאת אחד הצופים ברחוב - "היא כבר לא נראית כמו צעצוע". גם תא הנוסעים מותיר רושם של מכונית בוגרת. מרחב הראש מצומצם יותר מבעבר ומרווח הכתפיים עדיין במשורה - כמעט בלתי אפשרי לדחוק שלושה מבוגרים מאחור - אבל תכנון חכם של המושבים מספק מרווח רגליים מכובד ליושבים מאחור ומלפנים. עיצוב עמדת הפיקוד מיישר קו עם הדגמים הגדולים יותר של יונדאי. בגרסה המפוארת הדיפונים מעוצבים בקווים נאים ובשני גוונים, ההגה עתיר מתגים, כולל דיבורית אלחוטית, ומערכת הקול עצמה מושקעת.

בחינה לעומק תגלה את מגבלות העלות. התא שופע פלסטיק נוקשה, המושבים מספקים תמיכה בסיסית ויצרו עומס-יתר על חוליות הגב שלנו בנסיעה ארוכה ותא המטען הוא אולי הגדול בקבוצה, אך עדיין מספק את המינימום ההכרחי למשפחה.

רכב ההדגמה שלנו צויד במנוע החזק בסדרה, 1.25 ליטר עם 87 כ"ס. נתון התאוצה הרשמי מתון למדי - כ-13.8 שניות מאפס ל-100 קמ"ש, אבל בפועל זו מכונית שמרגישה זריזה מאד, מגיבה מיידית לכל לחיצה על הדוושה ושומרת על דחף נאה בעליות ארוכות. אין לה בעיה לשייט ב-140 קמ"ש על הכביש המהיר אם כי האזור הנוח שלה הוא בסביבות ה-120 קמ"ש. צריכת הדלק מצוינת, כצפוי, והשגנו 14 ק"מ לליטר עם רגל כבדה.

השלדה עברה שדרוג משמעותי. נוחות הנסיעה מצוינת יחסית למכונית בקטגוריה הזו עם ספיגה נינוחה ובוגרת של מהמורות עירוניות גדולות. אחיזת הכביש טובה והמשקל העצמי הנמוך בשילוב עם הממדים הקומפקטיים, מפתים לשחק עם המכונית בפניות. חבל רק שההגה מרגיש מלאכותי ומנותק, במיוחד במהירויות נמוכות.

יונדאי I10 עם מנוע 1.25 ליטר ותיבה אוטומטית עולה 79 אלף שקל בגרסה המאובזרת ביותר. זהו מחיר שנושק לזה של מכוניות סופר-מיני התחלתיות דוגמת מיצובישי אטראז', אבל גם כך היא מספקת תמורה מרשימה ומעט פשרות כרכב שני למשפחה או כאמצעי תחבורה פרברי. ובמחיר של ריינג'רובר אחד, אפשר לרכוש צי של מכוניות כאלה.